Πως να κρατήσουμε υγιή τον οργανισμό μας σε περιόδους έξαρσης της γρίπης;

Πως να κρατήσουμε υγιή τον οργανισμό μας σε περιόδους έξαρσης της γρίπης;

 

Για τους περισσότερους από εμάς μια γρίπη μπορεί να σημαίνει μερικές εβδομάδες εκτός, από τη δουλειά ή το σχολείο και μετά η μας ζωή επανέρχεται στο φυσιολογικό.

Αλλά μια γρίπη μπορεί να είναι πιο σοβαρή, ακόμη και θανατηφόρα, εάν έχετε άσθμα, καρδιακές παθήσεις,  διαβήτη ή ένα εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα.

Το ευτύχημα εδώ δεν είναι να την περάσετε "ελαφρά", αλλά το να αποφύγετε εντελώς τη γρίπη.

 

 

Δείτε μερικές βασικές συμβουλές που καλό είναι να ακολουθούμε ώστε να κρατήσουμε υγιή τον οργανισμό μας.

 

 

1.Εμβολιαστείτε


Οι ειδικοί λένε ότι ο μοναδικός και καλύτερος τρόπος για να αποφύγετε τη γρίπη είναι να εμβολιαστείτε το συντομότερο δυνατό.

Η ιδανική περίοδος είναι το φθινόπωρο. Αλλά οποιαδήποτε στιγμή κατά τη διάρκεια του χειμώνα είναι μια χαρά, αν δεν το έχετε κάνει ήδη.

 

2. Αποφύγετε την ξηρή και κλειστή ατμόσφαιρα

Προσπαθήστε να αποφεύγετε όσο το δυνατόν την ξηρή ατμόσφαιρα και τις πολλές ώρες κοντά σε air condition.

Για να διατηρήσετε την ατμόσφαιρα υγρή, μπορείτε να βάλετε σε ένα θερμαντικό σώμα ένα μεταλλικό δοχείο με νερό.

Τέλος, ανανεώνετε τον αέρα στο σπίτι και στη δουλειά όσο πιο πολύ γίνεται.

 

 

3.Αποφύγετε την συναναστροφή με αρρώστους

 

Επειδή κάτι τέτοιο δεν είναι πάντα εύκολο να γίνει, ειδικά όταν δουλεύετε σε μέρη με πολύ κόσμο όπως τα εμπορικά κέντρα.

Αν δεν μπορείτε να αποφύγετε τον ιό, υιοθετήστε τουλάχιστον καλή υγιεινή για να δημιουργήσετε ένα φράγμα έναντι των μικροβίων.

 

  • Πλύνετε τα χέρια σας με ζεστό νερό και σαπούνι κάθε φορά που δίνετε τα χέρια ή αγγίζετε επιφάνεια που μπορεί να αποτελεί εστία μικροβίων.

 

  • Κουβαλάτε μαζί σας πάντα ένα αντισηπτικό με βάση το οινόπνευμα για στιγμές που δεν έχετε εύκαιρη την επίσκεψη στην τουαλέτα.

 

  • Κουβαλάτε μαζί σας  απολυμαντικά μαντηλάκια για να καθαρίσετε τις επιφάνειες που πρόκειται να αγγίξετε.

 

  • Προσέξτε επιπλέον να μην αγγίξετε το στόμα, τα μάτια ή τη μύτη σας, χωρίς να πλένετε πρώτα τα χέρια σας.

 

  • Το να μοιράζεσαι αντικείμενα με άλλους μπορεί να ακούγεται καλό, αλλά όχι κατά τη διάρκεια της εποχής της γρίπης. Να είστε τσιγκούνης με τα σκεύη σας, τα πιάτα, τα γυαλιά σας και οτιδήποτε άλλο αγγίζετε με το στόμα σας. Πλύνετε τα χρησιμοποιημένα πιάτα και σκεύη στο πλυντήριο πιάτων ή στον νεροχύτη με ζεστό νερό και σαπούνι.

 

  • Επίσης, απέφυγε την επίσκεψη στα εξωτερικά ιατρεία των νοσοκομείων με τον πρώτο πυρετό ή τα πρώτα γενικά συμπτώματα, πρόκειται για χώρους που ειδικά αυτή την εποχή έχουν την τιμητική τους.

 

 

4.Να προσέχεις τον εαυτό σου


Αν θέλετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα να είναι σε καλή κατάσταση για να καταπολεμήσει τη γρίπη και άλλα μικρόβια, πρέπει να είστε υγιείς.

  • Ασκηθείτε τουλάχιστον 4 ημέρες την εβδομάδα.
  • Κοιμηθείτε 7 έως 9 ώρες 

 

5.Φάτε σωστά 

 

-Η βιταμίνη C είναι ένας από τους καλύτερους συμμάχους του οργανισμού κατά των ιώσεων.

Εκτός από το γνωστό σε όλους πορτοκάλι, οι ωμές κόκκινες και πράσινες πιπεριές, τα ακτινίδια, το μπρόκολο (στον ατμό), το ωμό λάχανο, οι φράουλες και ο χυμός ντομάτας είναι πλούσια σε βιταμίνη C.

-Επίσης τα ω-3 λιπαρά οξέα βοηθούν στην τόνωση του οργανισμού, οπότε πες «ναι» στα λιπαρά ψάρια (σαρδέλες, κολιός, σκουμπρί, σολομός, κ.ά.) στους ξηρούς καρπούς και το σουσάμι.

-Το β-καροτένιο συμβάλλει επίσης στην άμυνα του οργανισμού. Ρίξε στο πιάτο σου φρούτα και λαχανικά με έντονο κίτρινο, πορτοκαλί και πράσινο χρώμα.

-Πίνε άφθονα υγρά.

 

6.Κόψε το κάπνισμα


Εκτός από όλες τις βλαβερές συνέπειες που επιφέρει στον οργανισμό μας το κάπνισμα όπως ο καρκίνος και η δημιουργία πρόωρης γήρανσης,σας κάνει πιο ευάλωτους απέναντι στη γρίπη.

Σύμφωνα με έρευνες οι καπνιστές παθαίνουν γρίπη πιο συχνά από τους μη καπνιστές.

Επιπλέον, όταν αρρωσταίνουν, οι καπνιστές ,τείνουν να έχουν πιο σοβαρή λοίμωξη και μεγαλύτερο κίνδυνο να πεθάνουν από τη γρίπη.

 

Όλα αυτά θα δώσουν στο σώμα σας τη δύναμη που χρειάζεται για να αποτρέψει μια επίθεση κατά της γρίπης.

 

Ωσόσο . . . 


Όλα αυτά τα βήματα θα σας κρατήσουν αρκετά καλά οπλισμένα ενάντια στη γρίπη, αλλά ακόμα και η καλύτερη άμυνα όμως δεν μας εγγυάται ότι δεν θα αρρωστήσουμε.

Σε περίπτωση που αρρωστήσετε, ρωτήστε το γιατρό σας σχετικά με φάρμακα κατά της γρίπης. Μπορούν να σας βοηθήσουν να αναρρώσετε πιο γρήγορα, αλλά θα πρέπει να τα πάρετε μέσα στις πρώτες 2 ημέρες που αρρωστήσατε.

Προσέξετε μην κολλήσετε φίλους, οικογένεια και συναδέλφους. Μπορείτε να μεταδώσετε τα μικρόβια έως και μια εβδομάδα μετά την έναρξη της γρίπης.

 

  • Μείνετε στο σπίτι μέχρι να αισθανθείτε καλύτερα και ο πυρετός σας να πέσει. 

 

  • Φτερνιστείτε στον αγκώνα σας, όχι στο χέρι σας. Με αυτόν τον τρόπο μειώνεται ο κίνδυνος μετάδοσης του.

 

  • Πετάξτε τα χρησιμοποιημένα χαρτομάντηλα αφού φυσήξετε τη μύτη σας. Μην τα αφήνετε να βρίσκονται εκτεθειμένα σε τρίτους.

 

 

 

Copyright © 2018 Smile TV | Powered By Web Artistic - All Rights Reserved