Μαθησιακές δυσκολίες: Πρόβλημα ή χάρισμα;

Μαθησιακές δυσκολίες: Πρόβλημα ή χάρισμα;

Το άρθρο αυτό, έρχεται για να πληροφορήσει και να συμβουλέψει γονείς παιδιών και εφήβων, για αυτό τον διαφορετικό τρόπο έκφρασης και λειτουργίας εκατομμυρίων μυαλών, που διέπρεψαν και φώτισαν με την παρουσία τους την παγκόσμια ιστορία.

Ο Eintstein, ο Λ. ντα Βίντσι, ο Θ.'Εντισον, ο Χ. Κρίστιαν 'Αντερσον, αλλά και άνθρωποι της διπλανής πόρτας, γνωστοί ή άγνωστοι, συμπληρώνουν με τα ονόματά τους τον παγκόσμιο κατάλογο των δυσλεξικών.
Σκοπός του άρθρου είναι η γνώση, η βοήθεια στην αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος αλλά και χαρίσματος συνάμα.

Συχνά, οι γονείς παιδιών μικρής ηλικίας έρχονται αντιμέτωποι με το πρόβλημα των μαθησιακών δυσκολιών.

Όταν αυτό γίνει αντιληπτό στα παιδιά τους, εκείνοι συνηθίζουν να πανικοβάλλονται, να απογοητεύονται και να φτάνουν σε απόγνωση, δυσκολεύοντας έτσι το έργο τους και τη θέση τους.

Είναι καλό λοιπόν, αρχικά να καταλάβουν τι είναι οι Μαθησιακές Δυσκολίες, ώστε να μπορέσουν να κατανοήσουν τις ανάγκες του παιδιού τους.

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι ένας γενικός όρος ο οποίος αναφέρεται σε μια ανομοιογενή ομάδα διαταραχών που εκδηλώνονται, ως δυσκολίες στην μάθηση και χρήση ομιλίας, της ανάγνωσης, της γραφής, του συλλογισμού ή των μαθηματικών ικανοτήτων.

Πρόκειται για συγκεκριμένα προβλήματα που εμφανίζουν κάποια παιδιά στο σχολείο ή και πριν από αυτό, χωρίς να στερούν νοητικά, καθώς και έχουν νοημοσύνη συνήθως πάνω από τον μέσο όρο.

 

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι καλό να εντοπίζονται και να αντιμετωπίζονται από νωρίς.

Η αφύπνιση των γονέων σε τυχόν συμπτώματα είναι απαραίτητη.

Προσοχή θα πρέπει να δείχνουν όταν το παιδί εμφανίζει τα παρακάτω σημάδια :

  • Διάσπαση προσοχής 

 

  • Υπερκινητικότητα, το παιδί δεν μπορεί να επικεντρώσει το ενδιαφέρον του σε κάτι για πολύ ώρα, αποσπάται εύκολα

 

  • Δυσκολία στο ν' ακολουθεί οδηγίες 

 

  • Δυσκολία στο να ξεχωρίζει μεταξύ τους τα γράμματα, τους αριθμούς ή τους ήχους

 

  • Περιορισμένη αναγνωστική ικανότητα

 

  • Δυσκολία στην γραφή

 

  • Φτωχή μνήμη

 

  • Δυσκολία προσανατολισμού

 

  • Καθυστερημένη κινητική ή γλωσσική ανάπτυξη

 

  • Παρορμητικότητα, δυσκολεύεται να πειθαρχήσει

 

  • Δεν προσαρμόζεται εύκολα στις αλλαγές

 

  • Ακατάλληλη συμπεριφορά σε καθημερινές καταστάσεις ( π.χ. κοινωνικές συναναστροφές με συνομηλίκους).

 

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες δεν σχετίζονται μόνο με προβλήματα που παραπέμπουν σε σχολικά επιτεύγματα αλλά επηρεάζουν όλες τις πλευρές της καθημερινής ζωής.

-Τα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες μπορεί να παρουσιάσουν προβλήματα στην δημιουργία και διατήρηση των σχέσεων και κοινωνικών τους συναναστροφών.

-Πολλές φορές οι σχέσεις στην οικογένεια πλήττονται κυρίως από την άρνηση των μελών της οικογένειας να δεχτούν οτι το παιδί έχει κάποια δυσχέρεια.

-Ακόμη τα παιδιά αυτά παρουσιάζουν συναισθηματικά και συμπεριφορικά προβλήματα.

 

Από την άλλη μεριά, τα παιδιά αυτά: 

  • έχουν γρήγορη αντίληψη

 

  • ξαφνιάζουν με την οξυδέρκεια των παρατηρήσεών τους 

 

  • έχουν συνδυαστικές ικανότητες

 

  • κρίνουν και οδηγούνται σε λογικά συμπεράσματα, μετά από επεξεργασία δεδομένων 

 

  • έχουν γόνιμη φαντασία, χιούμορ και επινοητικότητα 

 

  • έχουν νοημοσύνη φυσιολογική μέχρι πολύ υψηλή, που χαρακτηρίζει τις καθημερινές πλευρές της ζωής τους.

 

  • η συμπεριφορά τουςδείχνει οτι είναι πολύ πιο έξυπνοι από ότι φανερώνει η επίδοσή τους στην ανάγνωση, στην γραφή ή στην αριθμητική

 

  • έχουν έφεση στην μηχανολογία και στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές,

 

Συνεπώς τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες είναι σε θέση για σπουδές κάθε επιπέδου, αρκεί:

  • να κατανοούνται οι συγκεκριμένες τους δυσκολίες 

 

  • και να μην τους καταλογίζονται ως "θανάσιμα" σφάλματα τα ορθογραφικά, οι παραφθορές λέξεων - ονομάτων,

 

  • η αδυναμία να θυμηθούν χρονολογίες (ενώ κατανοούν πλήρως τα ιστορικά γεγονότα

 

  • και γενικά να αξιολογούνται με γνώμονα την ιδιαιτερότητά τους, ώστε να μην δέχονται την απογοήτευση της σχολικής αποτυχίας.

 

 

Copyright © 2018 Smile TV | Powered By Web Artistic - All Rights Reserved