Print this page

Ύπνος και παιδί : Αλλαγή στο ωράριο λόγω καλοκαιριού

Δείτε εδώ και άλλα άρθρα σχετικά με  καλοκαίρι και παιδί

 

 

 

Ανατροπή στο ωράριο του ύπνου


Είναι λογικό να ανησυχείτε για το ωράριο του μικρού σας μπόμπιρα αλλά και για την καθημερινότητα των διακοπών, αφού ξέρετε πως κάθε αλλαγή προγράμματος ανησυχεί το παιδί. Θα μπορέσει, αναρωτιέστε, να προσαρμοστεί στις συνθήκες των διακοπών;Η αλήθεια είναι ότι τα παιδιά έχουν ανάγκη τη σιγουριά που τους προσφέρει η σταθερότητα στο πρόγραμμα, αλλά και το ωράριό τους.

 


Ωστόσο, το μικρό σας καταλαβαίνει ότι πρόκειται για τις καλοκαιρινές οικογενειακές διακοπές και ότι πολλά θα αλλάξουν. Βλέπει ότι κι εσείς είστε πιο χαλαροί και δεν κοιτάτε συχνά το ρολόι σας, ότι δεν το πιέζετε τόσο πολύ για την ώρα που θα κοιμηθεί, ότι το αφήνετε ελεύθερο να επιλέξει τι φαγητό θα φάει στην ταβέρνα, ότι έχετε περισσότερο ελεύθερο χρόνο για να παίξετε μαζί του. Όλα αυτά του αρέσουν και τα υιοθετεί αμέσως, με αποτέλεσμα να προσαρμόζεται αρκετά εύκολα στις νέες, ιδιαίτερα ευνοϊκές για το ίδιο, συνθήκες.

 

 

 

Όταν φτάνει η ώρα του ύπνου για το παιδί σας….


Τα καλοκαιρινά βράδια τα περνάτε είτε πλάι στη θάλασσα, είτε στη βεράντα απολαμβάνοντας τη δροσιά. Μην πιέζετε, λοιπόν, τα παιδιά σας να πάνε νωρίς για ύπνο. Δεν είναι λίγα εκείνα που δυσκολεύονται να πάνε για ύπνο μακριά από το σπίτι τους, επειδή είτε έχουν υπερένταση από τα νέα ερεθίσματα της ημέρας, είτε δεν νιώθουν ακόμη άνετα στο νέο περιβάλλον. Βοηθήστε το αγγελούδι σας με τους παρακάτω τρόπους:

 

  • Αποφύγετε να το βάζετε κατευθείαν για ύπνο μετά το παιχνίδι. Δώστε του λίγο χρόνο να ηρεμήσει κάνοντας ένα μπάνιο και στη συνέχεια τρώγοντας ένα ελαφρύ σνακ.

 

  • Εντοπίστε τις ομοιότητες του δωματίου όπου μένετε, με αυτές του σπιτιού σας και βοηθήστε το παιδί ώστε να αποκτήσει οικειότητα με το νέο χώρο.

 

  • Τη νύχτα δοκιμάστε να αφήνετε αναμμένο ένα φωτάκι.

 

  • Περιμένετε μέχρι να το πάρει ο ύπνος, για να μη νιώθει μοναξιά και ανασφάλεια.

 

  • Μειώστε τις ώρες του μεσημεριανού ύπνου ή βάλτε το για ύπνο αργότερα από το συνηθισμένο.

 

  • Ελέγξτε μήπως ζεσταίνεται και μην κλείνετε όλα τα παράθυρα, ώστε να ανανεώνεται ο αέρας.

 

  • Αν υπάρχει κλιματισμός, χρησιμοποιήστε τον για να δροσίσετε την ατμόσφαιρα, αλλά προσέξτε να μη φυσά απευθείας επάνω του.

Related items