"Το γάλα κάνει καλό ή κακό; Ιδού η απορία" Ι Δείτε εδώ

"Το γάλα κάνει καλό ή κακό; Ιδού η απορία" Ι Δείτε εδώ

Το γάλα της μητέρας είτε είναι άνθρωπος είτε είναι άλλο θηλαστικό ζώο, είναι ότι πολυτιμότερο και απαραίτητο για την υγεία και ανάπτυξη ενός μωρού.

Ωστόσο, ενώ κανένα άλλο θηλαστικό δεν συνεχίζει να θηλάζει όταν απογαλακτίζεται, ο άνθρωπος το έχει εντάξει στις διατροφικές του συνήθειες εδώ και χιλιάδες χρόνια, με πολλούς υπέρμαχους για το αν τελικά είναι ανθυγιεινό ή όχι και από τις δύο πλευρές.

 

Τι ίσχυε ως προς την κατανάλωση γάλακτος πριν από την βιομηχανική επανάσταση;


Πριν ξεσπάσει η βιομηχανική επανάσταση, κάθε οικογένεια ήταν αυτάρκης και κατανάλωνε το γάλα που έβγαζε η δική της αγελάδα.

Μετέπειτα όμως, η μαζική παραγωγή και η αστυφιλία, ανέδειξαν ως καίριο ζήτημα το κατά πόσο είναι ασφαλές το βιομηχανικό γάλα, το οποίο είναι φορέας ασθενειών, οι οποίες έχουν οδηγήσει ακόμα και σε θάνατο.

Επειδή η διάρκεια ζωής του γάλακτος ήταν πολύ μικρή και δεν συνέφερε οικονομικά τους παραγωγού, η βιομηχανία στράφηκε σε άλλες μεθόδους επεξεργασίας γάλακτος, όπως η μετατροπή του γάλακτος σε στερεές μορφές (τυρί, γιαούρτι,ροκφόρ), έτσι ώστε να παρατείνεται η διάρκεια ζωής τους.

Τα στερεά γαλακτοκομικά προϊόντα, επίσης, καθιστούσαν πιο εύκολη την μεταφορά εντός και εκτός συνόρων.

Μια ακόμα μέθοδος επιμήκυνσης της διάρκειας ζωής των γαλακτομικών προϊόντων είναι παστερίωση, η οποία σκοτώνει τους βλαβερούς μικροοργανισμούς για να μπορέσει να διατηρηθεί το προϊον για μεγαλύτερο διάστημα.

Οι πολέμαχοι της παστερίωσης ωστόσο, υποστηρίζουν ότι μαζί με τους κακούς καταστρέφονται και οι καλοί μικροοργανισμοί του γάλακτος.

Σύμφωνα με δηλώσεις του Kurlansky στο NPR, ο άνθρωπος εκ φύσεως σταματάει να πίνει γάλα μετά τον απογαλακτισμό του.

Βέβαια, λέει, υπάρχει ένα ποσοστό ανθρώπων, γύρω στο 40%, των οποίων το dna έχει προσαρμοστεί, ώστε να μπορεί να αφομοιώνει γαλακτοκομικά προϊόντα και μετέπειτα.

 

Πως μπορεί να σκέφτηκε ο άνθρωπος να χρησιμοποιήσει ξένο γάλα;

Σύμφωνα με τον Kurlansky, ο οποίος δήλωσε στην Guardian, ότι ο άνθρωπος μπορεί να βρήκε λύση στο γάλα άλλων θηλαστικών, σε περιπτώσεις που χρειάστηκε κάποιο μωρό να θηλάσει και δεν είχε την δική του μητέρα ή άλλη θηλάζουσα γυναίκα να το κάνει.

 

Τα επιχειρήματα υπέρ της κατανάλωσης γάλακτος

Ένα ακλόνητο επιχείρημα υπέρ της κατανάλωσης του αγελαδινού γάλακτος, είναι πως η ιστορία έδειξε πως όλα αυτά τα χρόνια της εξέλιξης του ανθρώπου, το γάλα αποτελούσε βασική διατροφική του συνήθεια.


Επιπλέον, το γάλα έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να ευεργετήσει τους ανθρώπους που έχουν έλλειψη ασβεστίου.


Επιπλέον,σύμφωνα με έρευνες, οι οικογένειες που καταναλώνουν γάλα αγελάδας (αλλά και κατσίκας) στο Ηνωμένο Βασίλειο, φτάνει το 96%, ποσοστό που διαψεύδει τον διχασμό ανάμεσα στο αν το γάλα είναι υγιεινό ή όχι.

 

 

Ποια είναι η νέα τάση στο γάλα;

Αξίζει να σημειωθεί ότι το υπάρχουν διάφοροι τύποι γάλακτος. Για παράδειγμα, υπάρχουν γάλατα χωρίς λακτόζη, για τα άτομα που έχουν δυσανεξία , ενώ στο προσκήνιο έχουν έρθει και άλλου τύπου φυτικά γάλατα, όπως το γάλα σόγιας, γάλα καρύδας, γάλα αμυγδάλου, γάλα από φιστίκι,γάλα από ταχίνι κ.α.,τα οποία έχουν κάνει δυναμική είσοδο και στα μαγαζιά ευρείας κατανάλωσης όπως τα σούπερ μάρκετ, με τις πωλήσεις τους να σημειώνουν αύξηση εντός Ευρωπαικής ένωσης ,12% .


Βέβαια, ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δίνεται στα συστατικά του γάλακτος που μας πλασάρεται, καθώς μπορεί να λέει ότι είναι γάλα φιστικιού και να έχει πολύ μικρό ποσοστό από φιστίκι και μεγαλύτερο από άλλα όχι και τόσο θρεπτικά και υγιεινά συστατικά.

Ωστόσο και το αγελαδινό γάλα δεν πάει πίσω αφού κατά την διάρκεια που αρμέγεται το χρώμα του είναι κιτρινωπό αλλά έπειτα από χημική επεξεργασία αποκτά το καθαρό λευκό χρώμα που έχει συνηθίσει να βλέπει ο καταναλωτής

Υπάρχει πληθώρα επιλογών και απόψεων γύρω από τους διάφορους τύπους γάλακτος.Επαφίεται στην κρίση του καθενός τι επιλογή θα κάνει σχετικά με αυτό.

 

 

Related items

  • Ξεχάστε την Διατροφή Κέτο - η μεσογειακή διατροφή ονομάστηκε μόλις η καλύτερη για το 2019 Ξεχάστε την Διατροφή Κέτο - η μεσογειακή διατροφή ονομάστηκε μόλις η καλύτερη για το 2019

    Ξεχάστε την Διατροφή Κέτο - η μεσογειακή διατροφή ονομάστηκε μόλις η καλύτερη για το 2019

     

    Κάθε χρόνο, η US News και η World Report κατατάσσουν τις καλύτερες δίαιτες για το επόμενο έτος.

    Για το 2019, η μεσογειακή διατροφή πήρε το κορυφαίο βραβείο.

     


    Η μεσογειακή διατροφή είναι υψηλή σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά, χαμηλά σε κόκκινο κρέας και ζάχαρη, και σας επιτρέπει να πίνετε κρασί.


    Θα μπορούσε να βοηθήσει με την απώλεια βάρους, την υγεία της καρδιάς και την πρόληψη του διαβήτη.

    Είναι η καλύτερη διατροφή και μια ομάδα διατροφολόγων και ειδικών στον διαβήτη, την υγεία της καρδιάς και την απώλεια βάρους εξέτασε 41 δίαιτες, συμπεριλαμβανομένης της ολοένα και πιο δημοφιλούς κετογόνου ή κέτο δίαιτας, της Weight Watchers και της Atkins.

    Η μεσογειακή διατροφή βγήκε στην κορυφή. Επίσης, κατέλαβε την πρώτη θέση σε μερικές κατηγορίες κατάταξης, συμπεριλαμβανομένης της καλύτερης υγιεινής διατροφής και της καλύτερης φυτικής διατροφής.

    Η μεσογειακή διατροφή είναι υψηλή σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά και χαμηλά σε κόκκινο κρέας και ζάχαρη.


    Η έννοια της μεσογειακής διατροφής προέρχεται από χώρες που συνορεύουν με τη Μεσόγειο Θάλασσα, όπου οι άνθρωποι έτρωγαν ιστορικά κυρίως καρπούς, τους ξηρούς καρπούς και τα υγιή λίπη.

    Η Σχολή Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ και μια ομάδα με την ονομασία Oldways δημιούργησαν μια δίαιτα βασισμένη στις γενικές αρχές διατροφής αυτών των τόπων, σύμφωνα με την US News.

     


    Σε αντίθεση με τις πολύ περιοριστικές διατροφές όπως η διατροφή κέτο ή η δίαιτα Atkins, η μεσογειακή διατροφή είναι ισορροπημένη και επιτρέπει στους ανθρώπους να καταναλώνουν μεγάλη ποικιλία τροφών με μέτρο.

    Στην πραγματικότητα, η δίαιτα είναι ασφαλής για τους περισσότερους ανθρώπους, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών και των ηλικιωμένων


    Τα τρόφιμα, συμπεριλαμβανομένου του ψωμιού πίτας ολικής αλέσεως, των φρέσκων φρούτων, τις σαλάτες, των ξηρών καρπών, των φασολιών, του ελαιόλαδου και του σολομού είναι βασικά συστατικά της κορυφαίας διατροφής του 2019 και προωθούν ποικίλα οφέλη για την υγεία.

    Η διατροφή θα μπορούσε να βοηθήσει με την απώλεια βάρους, την υγεία της καρδιάς και την πρόληψη του διαβήτη.


    Όταν ένα άτομο γεμίσει τη διατροφή του με τα νωπά, μη επεξεργασμένα τρόφιμα που βρίσκονται στη μεσογειακή διατροφή, μπορεί να χάσουν βάρος, να βελτιώσουν την υγεία της καρδιάς τους και να αποτρέψουν τον διαβήτη, σύμφωνα με την US News.

     

    Δεδομένου ότι η δίαιτα επικεντρώνεται σε καρδιακά υγιή λίπη όπως το ελαιόλαδο, το αβοκάντο και ο σολομός, θα μπορούσε επίσης να μειώσει την κακή χοληστερόλη, μια σημαντική αιτία καρδιακής νόσου, σύμφωνα με την κλινική Mayo. "Η μεσογειακή διατροφή αποθαρρύνει τα κορεσμένα λίπη και τα υδρογονωμένα έλαια (trans-λιπαρά), τα οποία συμβάλλουν στην καρδιακή νόσο", δήλωσε η κλινική Mayo στην ιστοσελίδα της.

    Η διατροφή θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει στην πρόληψη νοητικών νοσημάτων όπως η νόσος του Alzheimer και του Parkinson, καθώς και ο καρκίνος του μαστού.

     

    Μπορείτε να πιείτε κρασί στη μεσογειακή διατροφή.


    Σε αντίθεση με ορισμένες άλλες δίαιτες, η μεσογειακή διατροφή επιτρέπει στους οπαδούς να πίνουν κρασί. "Αν και σίγουρα δεν απαιτείται, ένα ποτήρι ημερησίως για τις γυναίκες και δύο ημερησίως για τους άνδρες είναι ωραία αν το λέει ο γιατρός σας", γράφει η US News.

  • Δείτε τι προτιμάει να τρώει η Δούκισσα του Sussex Meghan Markle μέσα στην μέρα Δείτε τι προτιμάει να τρώει η Δούκισσα του Sussex Meghan Markle μέσα στην μέρα
  • 12 τροφές που δεν πρέπει να παραλείψεις από την διατροφή σου αν είσαι έγκυος. 12 τροφές που δεν πρέπει να παραλείψεις από την διατροφή σου αν είσαι έγκυος.
  • 8 διατροφικές συνήθειες που θα πολλαπλασιάσουν την ενεργητικότητα σου 8 διατροφικές συνήθειες που θα πολλαπλασιάσουν την ενεργητικότητα σου
  • Πόσα αβγά πρέπει να δίνουμε στο παιδί μας; Πόσα αβγά πρέπει να δίνουμε στο παιδί μας;
  • Τα 7 καλύτερα φρούτα στην εγκυμοσύνη I Smilefamily Τα 7 καλύτερα φρούτα στην εγκυμοσύνη I Smilefamily
  • Τι πρωινό τρώνε 6 από τους πιο πετυχημένους ανθρώπους στον κόσμο; Τι πρωινό τρώνε 6 από τους πιο πετυχημένους ανθρώπους στον κόσμο;
  • Το αλάτι στην διατροφή του παιδιού και επιπτώσεις Το αλάτι στην διατροφή του παιδιού και επιπτώσεις
Copyright © 2018 Smile TV | Powered By Web Artistic - All Rights Reserved