6 Συμβουλές για να βοηθήσετε τα παιδιά σας να μειώσουν το στρες

6 Συμβουλές για να βοηθήσετε τα παιδιά σας να μειώσουν το στρες

Πόσο ευάλωτα είναι τα μικρά παιδιά στο στρες

Το στρες μπορεί να εκδηλωθεί σε πολλές μορφές και διαφέρει από άτομο σε άτομο, το αναπτυξιακό επίπεδο του παιδιού και την προηγούμενη ζωή του.

Η προσαρμογή στο στρες φαίνεται ότι είναι εξαρτημένη από τις αναπτυξιακές ικανότητες του παιδιού.

 

Οι έρευνες δείχνουν ότι τα παιδιά κάτω των 6 χρόνων είναι αναπτυξιακά λιγότερο ικανά στο να:

  • σκέφτονται για ένα γεγονός στην ολότητα του.

 

  • να διαλέγουν από ένα πλήθος πιθανών συμπεριφορών ως αντίδραση σε κάποια καινούρια, ενδιαφερόντα, ή αγχωτικά γεγονότα.

 

  • να κατανοούν ένα γεγονός και να το διαχωρίζουν από συναισθήματα τους και

 

  • να τροποποιούν τις φυσικές τους αντιδράσεις ως απάντηση στην αλλαγή ερεθισμάτων.

 

Επιπτώσεις

  • Το στρες μπορεί να έχει θετικές και αρνητικές επιπτώσεις. Όσο μικρότερο είναι το παιδί, τόσο μεγαλύτερη είναι η επίδραση των νέων γεγονότων και τόσο περισσότερο ισχυρά αρνητικό γίνεται το στρες.

 

  • Το ελαφρύ στρες είναι ένα φυσιολογικό κομμάτι στη ζωή του παιδιού και μπορεί να έχει θετικές επιπτώσεις.

 

  • Όμως το υπερβολικό στρες μπορεί να έχει άμεσα αποτελέσματα στην προσαρμοστικότητά του σε καινούριες καταστάσεις.

 


Μειώστε το στρες του παιδιού σας

Πώς μπορείτε να βοηθήσετε τα παιδιά σας να μειώσουν το στρες;

 

1.Ξεκούραση.

Η κατάλληλη ξεκούραση και η καλή διατροφή μπορούν να επιταχύνουν τη μείωση.

 

2.Να περνάτε χρόνο με τα παιδιά σας κάθε μέρα.

Αν θέλουν να σας μιλήσουν ή απλά να κάθονται στο ίδιο δωμάτιο μ’ εσάς εσείς να το δέχεστε.
Ακόμα και για τα μεγαλύτερα παιδιά, η ποιοτική ώρα είναι σημαντική.

Είναι πολύ δύσκολο για κάποιους ανθρώπους να γυρίζουν στο σπίτι μετά τη δουλειά και να κάθονται στο πάτωμα να παίξουν με τα παιδιά ή απλά να μιλήσουν μαζί τους.

Αλλά το να δείχνετε ενδιαφέρον γι’ αυτά τους δείχνει ότι είναι σημαντικά για σας. Βοηθήστε τα συζητώντας μαζί τους για το τι προκαλεί το στρες.

Μαζί μπορείτε να βρείτε λύσεις, όπως να κόψετε κάποιες εξωσχολικές δραστηριότητες, να περνάτε περισσότερο χρόνο μιλώντας με γονείς ή με δασκάλους ή να κρατάτε ημερολόγιο.

 

3.Προετοιμασία.

Μπορείτε να βοηθήσετε και με το να προετοιμάζετε τα παιδιά σας για κάποιες αγχωτικές καταστάσεις.

Παράδειγμα, πείτε στο παιδί σας πιο πριν(όχι όμως πολύ πιο πριν) ότι το ραντεβού με το γιατρό πλησιάζει και πείτε του τι θα γίνει εκεί.

Τα πολύ μικρά παιδιά ίσως δεν χρειάζονται τόση προετοιμασία. Η υπερβολική πληροφόρηση μπορεί να προκαλέσει περισσότερο στρες.

 

4.Αναπροσαρμόστε το πρόγραμμά του

Πολλές φορές η ανάγκη μας για τελειομανία προβάλλεται και στα παιδιά μας καθώς θέλουμε να τους προσφέρουμε  όσα περισσότερα μπορούμε γεγονός που μπορεί να πιέζει όλα τα μέλη της οικογένειας.

Ειδικά σε ό,τι αφορά αποκλειστικά τις δραστηριότητες του παιδιού, συζητήστε μαζί του για το τι προτιμάει περισσότερο ή αν θα ήθελε να έχει περισσότερο χρόνο για παιχνίδι ή κάποια ελεύθερη δραστηριίτητα.

 

5.Γίνετε το καλό παράδειγμα

Η οικογένεια είναι το πρώτο σχολείο των παιδιών.Τα παιδιά παρατηρούν και μιμούνται πρώτα τις δικές σας συμπεριφορές.

Εσείς πώς διαχειρίζεστε το άγχος σας; Εκτονώνετε την ένταση στο γυμναστήριο; Πάτε μια βόλτα τον σκύλο; Μιλάτε στο τηλέφωνο με μια φίλη ή έναν φίλο σας; Διαβάζετε ένα βιβλίο ;ή ακούτε μουσική; 

Κάθε φορά που θα μπαίνετε στην διαδικασία να αποβάλλετε το άγχος ή μετά το τέλος αυτής, μοιραστείτε το με το παιδί σας.

Πείτε του για παράδειγμα «Έχω λίγο άγχος αυτή την στιγμή και απλά χρειάζομαι να κάνω κάτι γι'αυτό, όπως να πάω μια βόλτα τον σκύλο».

Το άγχος είναι ένα συναίσθημα που το περνάνε όλοι.Το θέμα είναι πως διαχειρίζεται ο καθένας αυτό και πόσο το αφήνει να τον καταβάλλει.

Για αυτό όσο πιο νωρίς το παιδί σας μπορέσει να μάθει τεχνικές υγιούς εκτόνωσης του άγχους του, τόσο πιο εύκολα θα τις εφαρμόζει και το ίδιο.

 

6.Ο καθησυχασμός είναι το κλειδί-Θυμηθείτε ότι κάποια επίπεδα του στρες είναι φυσιολογικά.

Μάθετε στα παιδιά ότι έχουν το δικαίωμα να αισθάνονται θυμωμένα, φοβισμένα, μοναχικά ή νευρικά και ότι και άλλοι άνθρωποι αισθάνονται έτσι .

Οι περισσότεροι γονείς μπορούν να αντιμετωπίσουν το παιδικό στρες.

Η ώρα για να αναζητήσουν επαγγελματική βοήθεια είναι όταν δεν υπάρχει καμιά αλλαγή και όταν το στρες προκαλεί σοβαρό άγχος ή όταν η συμπεριφορά προκαλεί σημαντικά προβλήματα στο σπίτι και το σχολείο.

 

Η ολοένα και μεγαλύτερη προσλαμβάνουσα γνώση , πάνω στη σημασία και στην επίδραση του στρες στα μικρά παιδιά, πρέπει να χρησιμοποιείται σωστά, στο να μειώνει τις στρεσογόνες αιτίες και να τα βοηθάει στο να μαθαίνουν τεχνικές αντιμετώπισης και υγιείς αντιδράσεις στο αναπόφευκτο στρες στη ζωή τους.

 

Αν σας άρεσε το παραπάνω άρθρο, κάντε like στη σελίδα μας στο fb

 

Copyright © 2018 Smile TV | Powered By Web Artistic - All Rights Reserved