Ευφυη παιδιά : Χαρακτηριστικά και πως θα τα διαχειριστείτε

Ευφυη παιδιά : Χαρακτηριστικά και πως θα τα διαχειριστείτε

Μαθητές με υψηλό I.Q.

 

 

ΟΙ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΤΟΥ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΕΥΦΥΗΣ…

 

Οι ειδικοί τα αποκαλούν «αινιγματικά παιδιά» και οι γονείς τους συνήθως αργούν να διαπιστώσουν ότι το παιδί τους ανήκει σ’ αυτήν την κατηγορία, θεωρώντας ότι έχει κάποιο πρόβλημα προσαρμοστικότητας. Τα προβλήματα, συνήθως, ξεκινούν στο σχολείο. Από πού προκύπτει, όμως, αυτός ο υψηλός δείκτης νοημοσύνης; Πώς ξεχωρίζουμε αυτά τα «ιδιαίτερα» και έξυπνα παιδιά και πώς πρέπει να τ’ αντιμετωπίζουν οι γονείς;

 

 

 

Έξυπνα παιδιά γεννιούνται ή γίνονται;

 

Δηλαδή, μιλάμε για κληρονομικό χάρισμα ή επίκτητο χαρακτηριστικό;


Στο ερώτημα αν η ευφυΐα περνάει «από γενιά σε γενιά» ή αν αποκτάται στην πορεία και ανάλογα με τα ερεθίσματα που λαμβάνουμε, οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι οπωσδήποτε επηρεάζεται τόσο από γονιδιακούς παράγοντες όσο και από περιβαλλοντικούς, αλλά καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι τα γονίδια βαραίνουν λίγο περισσότερο στη ζυγαριά του δείκτη νοημοσύνης. Μπορεί, λοιπόν, μερικά παιδιά να έχουν ένα επιπλέον πλεονέκτημα στην... εκκίνηση, αλλά η πορεία τους εξαρτάται και από το περιβάλλον στο οποίο ζουν.

 

 

 

 

 

Ευχή ή κατάρα;


Παρ’ ότι η ευφυΐα ενός ανθρώπου θεωρείται χάρισμα και θείο δώρο, τα πράγματα δεν είναι τόσο ρόδινα και εύκολα όταν πρόκειται για μικρά παιδιά με μυαλό επιστήμονα! Όσο και αν κολακεύονται οι γονείς ενός παιδιού με ανεπτυγμένη νοημοσύνη, δεν πρέπει να ξεχνούν πως μιλάμε για μια ιδιαιτερότητα που θα στιγματίσει το παιδί για όλη του τη ζωή και πιθανόν να του δημιουργήσει προβλήματα στις διαπροσωπικές του σχέσεις και στο μέλλον.

 

 

 

 

 

Ενδείξεις & αντενδείξεις


Πολύ συχνά, τα παιδιά αυτά εκδηλώνουν αρνητικές συμπεριφορές που ανησυχούν τους γονείς και προβληματίζουν τους δασκάλους. Η συμπεριφορά αυτή, συνήθως, εκδηλώνεται όταν αρχίσει το παιδί να πηγαίνει σχολείο, δηλαδή στα 6 του χρόνια περίπου. Τα «σημάδια», συνήθως είναι:

 

  • Έντονο ενδιαφέρον για ενασχολήσεις που δεν συνάδουν με την ηλικία του παιδιού (π.χ. γρήγορες απλές μαθηματικές πράξεις, επιθυμία για διάβασμα βιβλίων εξειδικευμένης θεματολογίας, ζωηρό ενδιαφέρον για παιχνίδια που απαιτούν υψηλό δείκτη ευφυΐας, κ.λ.π.)

 

  • Μαθαίνει πολύ γρήγορα. Τα παιδιά αυτά μαθαίνουν γρήγορα και εύκολα, σε σύγκριση με τα άλλα παιδιά της ηλικίας τους

 

  • Έχει αφαιρετική σκέψη. Το παιδί αυτό είναι σε θέση να επεξεργαστεί αφηρημένες έννοιες και να αντιμετωπίσει αφηρημένα προβλήματα

 

  • Έκφραση της προσωπικής του άποψης για θέματα που αφορούν τους μεγάλους

 

  • Είναι φύση περίεργη. Θέλει απαντήσεις όχι μόνο στα "τι", αλλά και στα "πώς" και στα "γιατί". Με άλλα λόγια, το επίπεδο της περιέργειάς του είναι υψηλό

 

  • Ολοκλήρωση των σχολικών εργασιών στο σπίτι μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα

 

  • Αίσθηση πλήξης την ώρα του μαθήματος (Προσοχή εδώ, γιατί αυτό μπορεί απλώς να είναι σύμπτωμα ενός κακού ή αδιάφορου μαθητή)

 

  • Μοναξιά και «αυτό-εξορισμός» στο περιθώριο, γιατί αμφισβητούν τα πάντα

 

  • Αδιαφορία και αφηρημάδα κατά την ώρα του μαθήματος αφού τα μαθήματα του φαίνονται υπερβολικά εύκολα και ανιαρά

 

  • Δυσκολίες προσαρμογής στο σχολικό περιβάλλον (π.χ. αδυναμία στο να δημιουργήσει φίλους, να ενταχθεί σε παρέες, να παίξει μαζί τους, κ.λ.π.)

 

  • Εκδήλωση αντικοινωνικής συμπεριφοράς.

 

 

 

 

 

Τα «πρέπει» και τα «δεν πρέπει» των γονιών

 

  • Κατ’ αρχάς πρέπει να επισκεφτούν μαζί με το παιδί τους έναν παιδοψυχολόγο, για να σιγουρευτούν πως πράγματι το παιδί τους ανήκει σ’ αυτήν την ιδιαίτερη κατηγορία. Στη συνέχεια, οφείλουν να ενημερώσουν το δάσκαλο του σχολείου, ώστε να γνωρίζει και εκείνος πως η αδιαφορία που εκδηλώνει το παιδί, δεν είναι συμπεριφορά ενός κακού μαθητή, αλλά ενός ευφυή ανθρώπου που αναζητά νέα ενδιαφέροντα. Βέβαια, ένας καλός εκπαιδευτικός θα έχει διακρίνει αμέσως την περίπτωση του παιδιού σας ίσως και πριν από εσάς!

 

  • Ένα απ’ τα βασικά λάθη των γονιών, είναι ότι δεν σταματούν να τους υπενθυμίζουν πόσο ξεχωριστά είναι. Με αυτό τον τρόπο, όμως, κινδυνεύουν να καλλιεργήσουν στο παιδί ένα αίσθημα αλαζονείας, υπεροψίας και εγωκεντρισμού. Πρέπει, λοιπόν, να τους συμπεριφέρονται σαν να είναι παιδιά με φυσιολογικό μέσο όρο νοημοσύνης.

 

  • Όσον αφορά στα προβλήματα σχολικής προσαρμογής, επιβάλλεται να εξηγήσουν στο παιδί τους ότι μπορεί, έστω να προσπαθήσει να δείξει ενδιαφέρον για τα μαθήματά του, παρότι του φαίνονται βαρετά και ανούσια.

 

  • Δεν πρέπει να πιέζετε τα παιδιά σας να ασχοληθούν με πράγματα που θέλετε εσείς, μόνο και μόνο για να δείτε μέχρι που μπορεί να φτάσει η ευφυΐα του.

 

 

 

 

Νοητική και συναισθηματική νοημοσύνη 


Αυτό που θα πρέπει να έχουν κατά νου οι γονείς ενός «μικρού Αϊνστάιν», είναι πως εκτός απ’ τη νοητική νοημοσύνη του παιδιού, σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς του και στην ανάδειξη των χαρισμάτων του, παίζει και η συναισθηματική νοημοσύνη . Αυτές οι δύο είναι ανεξάρτητες μεταξύ τους.

 

Ένα παιδί με ανεπτυγμένη την πρώτη, δεν σημαίνει απαραίτητα πως έχει αναπτύξει στον ίδιο βαθμό και τη δεύτερη. Παιδιά με πολύ υψηλό I.Q., αντιλαμβάνονται πράγματα που δεν μπορούν ακόμα να διαχειριστούν. Με την αγάπη, όμως, του γονιού, τη φροντίδα του και τη στοργή της οικογένειας, θα καταφέρει να γίνει εκτός από πανέξυπνος, και ένας ευτυχισμένος, ολοκληρωμένος άνθρωπος!

 

 

 

Ευφυή παιδιά και πως θα τα βοηθήσετε να αναπτύξουν τα χαρίσματα τους

 

  • Διάβασμα. Είναι καθήκον των γονιών να προσφέρουν στα παιδιά ευκαιρίες για ανάγνωση από μικρή ηλικία

 

  • Ισορροπημένη διατροφή. Η σωστή διατροφή πρέπει να περιλαμβάνει τροφές απ’ όλες τις κατηγορίες (φρούτα, λαχανικά, δημητριακά, γαλακτοκομικά, κρέας, ψάρια)

 

  • Συναισθηματική ασφάλεια. Όταν το περιβάλλον του σπιτιού ή του σχολείου είναι προβληματικό, υπάρχει ο κίνδυνος ανάπτυξης ψυχοσωματικών προβλημάτων, που παρεμποδίζουν την εξέλιξη του παιδιού

 

  • Άθληση. Τα σπορ βοηθούν το παιδί να αναπτύξει σώμα και πνεύμα. Οι ειδικοί συστήνουν τα ομαδικά σπορ, επειδή βοηθούν το παιδί να ενταχθεί και να λειτουργήσει σε μία ομάδα.
Copyright © 2018 Smile TV | Powered By Web Artistic - All Rights Reserved