9 ψυχολογικές συμβουλές για την σεξουαλική κακοποίηση

9 ψυχολογικές συμβουλές για την σεξουαλική κακοποίηση

Αν νιώθετε δυσφορία και έντονα αρνητικά συναισθήματα,κάθε φορά που διαβάζετε ή βλέπετε ειδήσεις σεξουαλικής βίας,αυτά τα βήματα μπορούν να σας βοηθήσουν να τα αντιμετωπίσετε.


1.Εστιάστε στο πόσο μακριά έχετε φτάσει. Θυμηθείτε ότι επιβιώσατε από όλο αυτό που περάσατε. Μπορεί να έρθετε αντιμέτωποι με πολλές συγκινήσεις στο μέλλον, αλλά σίγουρα δεν θα είναι τόσο κακές, όσο το τραύμα που βιώσατε.

 


2.Ελαχιστοποιήστε την έκθεση σας σε ειδήσεις.

Ορίστε ένα ορισμένο χρόνο για την ανάγνωση τους καθημερινά. Ο συνιστώμενος χρόνος για να διαβάζετε ειδήσεις είναι τα 30 λεπτά, κατά τη διάρκεια της ώρας του γεύματος σας.

 


3.Καλό θα ήταν να διαβάζετε αντί να παρακολουθείτε μαρτυρίες ανθρώπων στην τηλεόραση.

Αυτό, γιατί τα συναισθήματα στην τελευταία περίπτωση είναι εντονότερα

 


4.Παραλείψτε την ανάγνωση των ειδήσεων πριν από τον ύπνο.

 

 

5.Κάντε ότι περνάει από το χέρι σας για να περιποιείστε τον εαυτό σας.

Τώρα περισσότερο από ποτέ, σιγουρευτείτε ότι δίνετε προτεραιότητα στον ύπνο, στην υγιεινή διατροφή και στην τακτική σωματική δραστηριότητα.

 

6.Προσέξτε τις μεθόδους που θα χρησιμοποιήσετε.

Βασιστείτε σε μεθόδους που αποδεδειγμένα βοηθάνε στο να βρείτε και να διατηρήσετε την ψυχική σας ισορροπία σε δύσκολες στιγμές.

Μπορεί να βρείτε χαρά και ηρεμία στο διαλογισμό, ή πηγαίνοντας σε εθελοντικές δράσεις.Γενικότερα, κάντε μια λίστα με πράγματα που σας αναζωογονούν και ανατρέξτε σε αυτή κάθε φορά που χρειάζεστε κάποια υπενθύμιση.

 


7.Συζητήστε για την εμπειρία σας αλλά με προσοχή.

Για πολλά άτομα που έχουν δεχτεί σεξουαλική βία, η συζήτηση για την εμπειρία του μπορεί να αποδειχθεί πολύ ανακουφιστική.

Δυστυχώς όμως, δεν είναι όλα τα άτομα που επιλέγεις να εμπιστευθείς, κατάλληλα για ψυχολογική υποστήριξη.

Οι έρευνες δείχνουν ότι όταν μοιράζεσαι την ιστορία σου με έναν μη υποστηρικτικό, αναξιόπιστο και ακατάλληλο άτομο, είτε αυτό είναι φίλος και γνωστός είτε μέλος της οικογένειας σας, τότε αυτό μπορεί να προκαλέσει μεγαλύτερη ζημιά από το να κρατούσατε το βίωμα σας για τον εαυτό σας.

Γι’ αυτό, επιλέξτε τις κοινωνικές σας επαφές με προσοχή. Αν αισθάνεστε, ότι δεν μπορείτε να μιλήσετε ανοιχτά με την οικογένεια ή τους φίλους σας, σκεφτείτε να καλέσετε μια τηλεφωνική γραμμή άμεσης επικοινωνίας ή να δείτε έναν επαγγελματία ψυχικής υγείας.

 

8.Μην νιώθετε ότι δεν πρέπει να μοιραστείτε την ιστορία σας.

Πολλές γυναίκες το έχουν κάνει και έχουν λάβει μέρος σε διάφορα κινήματα κατά της σεξουαλικής βίας.


Αυτό δεν σημαίνει ότι η αποκάλυψη είναι η σωστή επιλογή για όλους. Δεν οφείλετε σε κανέναν την προσωπική σας ιστορία, οπότε μην αισθάνεστε ένοχοι αν αποφασίσετε να κρατήσετε την εμπειρία σας για τον εαυτό σας.

 

9.Κρατήστε ένα ημερολόγιο.

Έρευνες έχουν δείξει ότι όταν γράφετε για τα τραυματικά ή τα αγχωτικά γεγονότα που σας έχουν στιγματίσει , τότε αυτό βοηθάει στη ελαχιστοποίηση της έντασης αυτών των αναμνήσεων, οδηγώντας σας έτσι, σε καλύτερη ψυχική ευεξία.

 

Πηγές

 

 ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κάθριν Έλισον : "Η μητρότητα σε μετατρέπει σε εξαιρετικά ικανό άνθρωπο"

7 συμβουλές για να ξυπνάει το παιδί σας για το σχολείο ευχάριστα!

Ο σύντροφός μου δεν θέλει άλλο παιδί: Τι να κάνω;

 

Copyright © 2018 Smile TV | Powered By Web Artistic - All Rights Reserved