Ο δάσκαλος του παιδιού σας : Αναπτύσσοντας μια ωφέλιμη σχέση

Μπορείτε να παίξετε σπουδαίο ρόλο στην αρχική εκπαίδευση του παιδιού σας να έχετε καλή σχέση με τον δάσκαλό του. Ένας από τους βασικούς παράγοντες της σχολικής επιτυχίας του παιδιού είναι να ενδιαφέρονται και να συμμετέχουν και οι γονείς του. Πολλοί γονείς όμως ανησυχούν για τις ισορροπίες. Μήπως το γνήσιο γονικό ενδιαφέρον εκληφθεί σαν ανάμειξη; Μήπως ο γονιός θεωρηθεί «πιεστικός»; Πως μπορείτε να επωφεληθείτε τα μέγιστα από το σχολείο του παιδιού σας και τι περιμένει ένας δάσκαλος από έναν γονιό;

 

Γίνετε ο βοηθός του δασκάλου

Υπάρχουν σχολεία που καλοδέχονται την βοήθεια των γονιών. Αν μπορείτε να παίξετε κάποιο ρόλο στην τάξη του παιδιού σας κάντε το με τους όρους του σχολείου ως προς την συχνότητα και το είδος της βοήθειας που χρειάζεται και τον τρόπο που θα δοθεί.

Συναντήστε τον δάσκαλο του παιδιού σας.

  • Η καλή σχέση γονιού – δασκάλου υποστηρίζει την μόρφωση του παιδιού.
  • Είναι πολύ σημαντικό να παρακολουθείτε τις προγραμματισμένες συναντήσεις του σχολείου. Πολλά σχολεία κάνουν συγκεντρώσεις πριν από την αρχή των μαθημάτων. Αυτό δίνει την ευκαιρία στους γονείς να γνωρίσουν τον δάσκαλο των παιδιών τους αλλά και να γνωρισθούν μεταξύ τους. Παίρνουν πληροφορίες για την λειτουργία του σχολείου και λύνουν όλες τις απορίες τους. Τα περισσότερα σχολεία κάνουν τακτικές συγκεντρώσεις ανά διαστήματα (π.χ. τρίμηνο) για να εξηγήσουν τις μεθόδους διδασκαλίας που εφαρμόζουν. Κυρίως αναλύεται η μέθοδος ανάγνωσης που ακολουθεί το σχολείο και πως οι γονείς μπορούν ή πρέπει να βοηθήσουν στο σπίτι. Στις μεγαλύτερες τάξεις αναλύονται οι μέθοδοι που ακολουθούνται στην διδασκαλία των μαθηματικών (π.χ. κλάσματα ή προπαίδεια).
  • Προσωπικές συναντήσεις γίνονται τουλάχιστον μία φορά το χρόνο – συνήθως δύο, κάθε φορά που δίνεται η βαθμολογία. Στην διάρκεια των συζητήσεων αυτών εξετάζεται η πρόοδος του παιδιού αφού δείτε τον έλεγχο ή τις εργασίες του. ίσως υπάρχουν ειδικά προβλήματα εργασίας ή συμπεριφοράς για να συζητηθούν αλλά είναι και ευκαιρία για να τονισθούν τα θετικά επιτεύγματα. Αν θέλετε να μιλήσετε ιδιαίτερα με το δάσκαλο ζητήστε ένα ραντεβού.
  • Οι εκδηλώσεις του σχολείου στο τέλος αλλά και κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς δίνουν στους γονείς την ευκαιρία να δουν τη δουλειά της τάξης αλλά και του ίδιου του παιδιού τους σε διάφορους τομείς όπως τα εικαστικά το θέατρο ο αθλητισμός.
  • Πολλά σχολεία κυρίως ιδιωτικά, κάνουν σχολές γονέων για την υποστήριξη του έργου της ανατροφής και της εκπαίδευσης του παιδιού.

 

 

Τι λένε οι δάσκαλοι για τους γονείς;

  • Ένας πατέρας παραπονέθηκε ότι δεν είχα διορθώσει όλα τα ορθογραφικά λάθη του 6χρονου γιου του.<< Τι δάσκαλος είμαι εγώ αν δεν ξέρω ορθογραφία>> είπε!!

 

  • Ένα κοριτσάκι στην τάξη μου λερώνονταν επάνω του και είχε φοβερό άγχος για το σχολείο και τα μαθήματα. Η μητέρα της την πίεζε φοβερά να είναι «πρώτη».
  • Δεν με πειράζει να μαθαίνουν οι γονείς τα γράμματα στο παιδί τους φτάνει να το κάνουν σωστά. Πολλά παιδιά γράφουν τα γράμματα λάθος ή μόνο κεφαλαία γιατί έτσι τους τα έμαθαν στο σπίτι.
  • Μερικοί γονείς δυσκολεύονται να αποχωριστούν το παιδί τους. Ένα αγοράκι έκλαιγε κάθε πρωί. Η μητέρα του επέμενε να γυρίζει γύρω – γύρω από το σχολείο και να το ρωτά «Είσαι σίγουρος πως είναι εντάξει»;
  • Μία μητέρα αργούσε κάθε μέρα 20 λεπτά για να έλθει να πάρει το παιδί της. Χρειάστηκε να της εξηγήσω πως αυτό δημιουργούσε πρόβλημα σε μένα και άγχος στο παιδί της.

 

Δέκα χρήσιμες συμβουλές για τα πρωτάκια.

  • Κάντε το παιδί σας όσο το δυνατόν πιο ανεξάρτητο πριν αρχίσει το σχολείο – μπορεί να κουμπωθεί, να πάει μόνο του στην τουαλέτα, να συγυρίσει τα πράγματά του.
  • Αναπτύξτε την κοινωνικότητα του παιδιού σας, μπορεί να μοιρασθεί τα παιχνίδια του, να περιμένει τη σειρά του, να παίζει ομαδικά παιχνίδια, να συγκεντρώνεται για λίγο;
  • Μαρκάρετε τα ρούχα και τα πράγματα του παιδιού.
  • Φοράτε στο παιδί ρούχα και παπούτσια που μπορεί να τα βάλει και να τα βγάλει χωρίς βοήθεια.
  • Πηγαίνετε και παίρνετε το παιδί στο σχολείο του πάντα στην ώρα του.
  • Να διαβάζετε τις ανακοινώσεις του σχολείου και να ανταποκρίνεστε πρόθυμα.
  • Αν θέλετε να μιλήσετε επί μακράν για το παιδί σας κλείστε ραντεβού με τον δάσκαλο ή την δασκάλα του και μην πιάνετε κουβέντα μαζί τους κάθε μεσημέρι καθυστερώντας τους.
  • Ενδιαφερθείτε για τις συγκεντρώσεις και τις εκδηλώσεις του σχολείου και ενθαρρύνετε την συμμετοχή του παιδιού σας σε εργασίες κ.λ.π.
  • Ενημερώστε τον δάσκαλο του παιδιού σας για οποιοδήποτε πρόβλημα μπορεί να επηρεάζει την συμπεριφορά του. – προβλήματα γάμου ένα νέο αδελφάκι κ.α.
  • Αντιμετωπίστε το σχολείο θετικά, αν έχετε οποιοδήποτε πρόβλημα ή αμφιβολία μιλήστε στον δάσκαλο της τάξης ή τον διευθυντή του σχολείου προσωπικά.

 

 

Βοηθήστε το παιδί στα μαθήματα του.

  • Αν το παιδί σας πρέπει να διαβάσει βιβλία ή να κάνει εργασίες στο σπίτι, βρείτε ιδιαίτερο χρόνο και μέρος για να το βοηθάτε κάθε μέρα.
  • Να είστε ρεαλιστής και να μην το υπεραγχώνετε για να τα έχει όλα έτοιμα. 
  • Μιλήστε με το δάσκαλό του αν έχει υπερβολική δυσκολία στο να διαβάσει τα μαθήματά του στο σπίτι.

 

 

Μήπως είστε ο «εφιάλτης» του δασκάλου του παιδιού σας.

 

Σας καλούν να γνωρίσετε το νέο δάσκαλο του παιδιού σας.Εσείς:


α) Δεν ανταποκρίνεστε στην πρόσκληση. Ξέρετε για το δάσκαλο από όσα σας έχουν πει οι άλλοι γονείς.

β) Πηγαίνετε για να ρωτήσετε τι χρειάζεται να έχει μαζί του το παιδί καθώς και το ωράριο.

γ)Πηγαίνετε για να ενημερώσετε το δάσκαλο για τα επιτεύγματα του παιδιού για να μην χάνει τον χρόνο του με εύκολα θέματα.

 

Το παιδί φέρνει στο σπίτι ένα γράμμα που ζητάει από τους γονείς να βοηθήσουν στο σχολείο.Eσείς:

α) Το περάτε στα σκουπίδια. Οι δάσκαλοι πρέπει να μάθουν να οργανώνουν το χρόνο τους καλύτερα

β)Δέχεστε να βοηθήσετε και αν εργάζεστε να πάρετε μία μέρα άδεια για να το συνοδεύσετε σε κάποια εκδρομή.

γ) Ενημερώνετε τον δάσκαλο πως μπορείτε να επισκέπτεστε την τάξη 2 φορές την εβδομάδα αλλά μόνο για να βοηθάτε στην διδασκαλία.

 

Το παιδί σας σας λεει πως δεν κάνει ποτέ Αριθμητική.

α) Του λετε πως είναι τυχερό γιατί ούτε και σεις χωνέψατε ποτέ τα μαθηματικά.

β)Του εξηγείτε πως τα παιχνίδια με τους αριθμούς είναι και αυτά μέρος της διδασκαλίας.

γ)Βάζετε στο παιδί 10 σελίδες με πράξεις και στέλνετε ένα σημείωμα με το οποίο παραπονείστε γιατί δεν εξασκείται.

 

Παρατηρείτε πως μερικές φορές το παιδί σας γράφει ανάποδα.


α) Το αγνοείτε. Δεν έχει καλό γραφικό χαρακτήρα γιατί είναι αριστερόχειρας.

β) Ζητάτε τη γνώμη του δασκάλου για το αν είναι φυσιολογικό και τη συμβουλή του για το πώς να το βοηθήσετε να διορθωθεί.

γ) Λετε «πάντα ήξερα ότι είναι δυσλεξικό» και κλείνετε ραντεβού με έναν εκπαιδευτικό ψυχολόγο.

 

Το παιδί φέρνει στο σπίτι το πρώτο του βιβλίο Γλώσσας καθώς και κάρτες λέξεων για να κάνει προτάσεις. 

α) Λετε στο παιδί να διαβάσει γρήγορα αλλιώς θα χάσει την αγαπημένη του εκπομπή στην τηλεόραση.

β) Περνάτε ένα τέταρτο με το παιδί κοιτάζοντας το βιβλίο μιλώντας και φτιάχνοντας προτάσεις με τις κάρτες παίζοντας.

γ)Λετε στο παιδί σας ότι το βιβλίο είναι πολύ εύκολο και του δείχνετε τις κάρτες μέχρι να τις φτιάχνει τέλεια.

 

Αποτελέσματα

Περισσότερα α
Δυστυχώς αποτύχατε. Προσπαθήστε περισσότερο

Περισσότερα β
Είσαστε και οι πρώτοι. Άριστα 10 και με τόνο μάλιστα.

Περισσότερα γ
Το πεθάνατε το παιδί. Μήπως μπορείτε να προσπαθήσετε λιγότερο;

Copyright © 2018 Smile TV | Powered By Web Artistic - All Rights Reserved