ΚΟΛΑΤΣΙΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: 8 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΕΤΟΙΜΑΣΕΤΕ

Το φτιάξιμο ενός υγιεινού κολατσιού για το σχολείο του παιδιού σας είναι μια ασχολία αγάπης για πολλές μαμάδες. Για να ξεκινήσει καλά η σχολική χρονιά, σας δίνουμε μερικές συμβουλές για να κάνετε τα παιδιά σας να τρώνε με πολύ όρεξη το θρεπτικό κολατσιό που τους φτιάχνετε.

 

Πως θα φτιάξετε ένα κολατσιό που θα θέλει να φάει το παιδί σας;

Ενώ είναι εύκολο να βρείτε υγιεινές τροφές για να φάει το παιδί σας, δεν είναι και τόσο εύκολο να βρείτε κάτι που πραγματικά να θέλει να το φάει, ειδικά αν το μικρό σας είναι πολύ επιλεκτικό στο φαγητό του γενικότερα.

 

 

Σας παρουσιάζουμε 8 συμβουλές για να τρώνε τα παιδιά σας το κολατσιό που τους ετοιμάζετε.

 

1. Κολατσιό που τρώγεται γρήγορα 


Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι ο χρόνος είναι περιορισμένος. Κατά τα νηπιακά τους χρόνια, τα παιδιά πρέπει να μπορούν να τρώνε το κολατσιό τους γρήγορα. Δεν έχουν χρόνο να καθίσουν με την ησυχία τους και να φάνε σιγά, σιγά ένα μήλο ή το περιεχόμενο ενός μεγάλου κουτιού για κολατσιό. Πρέπει να φαγωθεί γρήγορα.
Καλό θα ήταν να ετοιμάσετε ένα μικρό κολατσιό, ανάλογα με την όρεξη του παιδιού σας. Ένα σάντουιτς, κάτι να πιει και λίγα κομμάτια φρούτου είναι αρκετά. Το να τρέχει και να παίζει στην αυλή του σχολείου, είναι απείρως πιο διασκεδαστικό από το να προσπαθεί να φάει μακαρόνια, οπότε σκεφτείτε φαγητό το οποίο είναι γρήγορο και εύκολο να φαγωθεί.

 

2. Αποφύγετε έξυπνα το πείραγμα (bullying) του υγιεινού σνακ.


Η πίεση από τους φίλους και συμμαθητές του είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο που πρέπει να ξεπεραστεί. Το να το πειράζουν επειδή έχει ένα υγιεινό κολατσιό, είναι ένα συνηθισμένο σενάριο. Το κλειδί είναι να βρείτε την ισορροπία μεταξύ του να φτιάχνετε ένα υγιεινό κολατσιό στο παιδί σας χωρίς να κινδυνεύει να το κοροϊδέψουν.

Το κόλπο είναι να το φτιάχνετε έξυπνα. Προϊόντα όπως τα ψωμιά που φαίνονται λευκά, αλλά στην πραγματικότητα είναι ολικής αλέσεως, ή ψωμάκι στρογγυλό για χάμπουργκερ που είναι ολικής αλέσεως ενώ μοιάζει με κανονικό ψωμί για χάμπουργκερ, μπορούν να φέρουν αποτέλεσμα.

 

3. Αποφύγετε τα ανθυγιεινά φαγητά για την επιλογή του σχολικού σνακ.

Μπορείτε να διαλέξετε φαγητά τα οποία βρίσκονται σε διασκεδαστικές συσκευασίες και είναι και υγιεινά. Γιαουρτάκια για παιδιά, υγιεινά μικρά τυράκια, και μπάρες δημητριακών για παιδιά είναι λίγα από τις ποικιλίες που υπάρχουν στην αγορά. Διαλέξτε προϊόντα χαμηλά σε αλάτι, και αν είναι δυνατό χωρίς προσθήκη ζάχαρης. Ένα παιδί 4 με 6 χρονών δεν θα πρέπει να τρώει παραπάνω από 3 γραμμάρια αλάτι την ημέρα. Πρέπει να παρακολουθείτε και τα επίπεδα της ζάχαρης. Ένα προϊόν έχει πολύ ζάχαρη αν περιέχει 10 γραμμάρια ή περισσότερο ζάχαρη ανά 100 γραμμάρια. Χαμηλό σε ζάχαρη είναι το προϊόν που περιέχει 2 γραμμάρια ή λιγότερο, ανά 100 γραμμάρια. Αλλάξτε τα γλυκά με αποξηραμένα φρούτα. Το σπιτικό ποκ κορν είναι ένα καλό σνακ το οποίο είναι και υγιεινό και μπορεί να χρησιμοποιηθεί αντί για πατατάκια. Απλά κόλπα, όπως ψωμί με μια πολύ λεπτή στρώση βουτύρου, και χαμηλά σε λιπαρά μαγιονέζα, μπορεί να βοηθήσουν πολύ στα συνολικά λιπαρά που υπάρχουν στο φαγητό του παιδιού σας.

 

4. <<Το παιδί μου δεν τρώει το κολατσιό του στο σχολείο.>>

Αν το παιδί σας επιστρέφει στο σπίτι με γεμάτο το κουτί με το κολατσιό του, είναι πολύ σημαντικό να μείνετε ήρεμοι. Το να το ανακρίνετε για το τι έφαγε δεν πρόκειται να σας προσφέρει τις απαντήσεις, οπότε μιλήστε του πρώτα για την ημέρα του στο σχολείο.
Θυμηθείτε ότι είναι μόνο μια φάση αυτό που περνάει, οπότε αν το μικρό σας πεινάει, μπορείτε να το περιμένετε μετά το σχολείο με ένα χορταστικό σνακ όπως μια μπανάνα.
Ξεκινήστε την ημέρα με ένα καλό υγιεινό πρωινό με δημητριακά και φρούτα, ή ακόμα και ένα βραστό αβγό ή ένα τοστ. Έτσι το μικρό σας θα φεύγει για το σχολείο με γεμάτο στομάχι.

 

5. Αφήστε το παιδί σας να συμμετέχει στην ετοιμασία του σχολικού γεύματος. 

Αν δεν τρώει τίποτα στο σχολείο, βοηθήστε το να φτιάξει μόνο του το κολατσιό του. Θα χρειαστεί να βρείτε περισσότερο χρόνο το πρωί, αλλά το να το αφήσετε να βάλει από μόνο του βούτυρο, τυρί και ζαμπόν στο ψωμί, θα το βοηθήσει να νιώθει ότι του ανήκει.

Επίσης, μπορείτε να προσφέρετε και ένα μικρό «φιλοδώρημα» για να ενθαρρύνετε το παιδί σας να τρώει υγιεινά. Μπορεί να το βάλετε να διαλέξει από μόνο του τι θα βάλει μέσα στο σάντουίτς του κάθε μέρα, και στο τέλος της εβδομάδας μπορεί να ανταμείβεται με ένα σάντουιτς με μαρμελάδα, για παράδειγμα. Το γράφετε σε ένα κομμάτι χαρτί στην αρχή της εβδομάδας, και έτσι θα νιώθει ότι έχει περισσότερο έλεγχο σε αυτά που τρώει. Επίσης, είναι ένα πράγμα λιγότερο για εσάς, να σκεφτείτε το πρωί!

 

6. Ενθαρρύνετέ το παιδί σας να τρώει φρούτα.

Αν το παιδί σας δεν αγγίζει ποτέ τα φρούτα του, δοκιμάστε να τα κόψετε σε πολύ μικρά κομματάκια ή να κάνετε μίνι φρουτοσαλάτες, έτσι ώστε να το ενθαρρύνετε να φάει.
Παρόλα αυτά, να είστε προσεχτικοί με τους έτοιμους χυμούς φρούτων καθώς κάποιοι από αυτούς περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης που κάνουν κακό στα δόντια των παιδιών. Δοκιμάστε να αραιώσετε τον χυμό με νερό, και να τον βάλετε σε ένα μπουκαλάκι.

 

7. Βάζετε το κολατσιό σας σε σωστά κουτιά.

Δεν είναι τίποτα πιο αποκαρδιωτικό για το παιδί σας, από ένα μουλιασμένο σάντουιτς, και μικρές ποσότητες από φαγητό που έχει «τρέξει» μέσα στο κουτί. Καλό θα ήταν να αγοράσετε ένα καλό τάπερ, και μικρές σακουλίτσες για να πακετάρετε το φαγητό του. Μπορείτε επίσης να αφήσετε τα παιδιά σας να κολλήσουν αυτοκόλλητα με τους αγαπημένους τους ήρωες στα τάπερ, ή στο κουτί για το κολατσιό τους.

 

8. Τα παιδιά προτιμούν τα απλά γεύματα για το σχολείο.

Τα περισσότερα κουτιά με κολατσιό περιέχουν σάντουιτς. Μπορεί να έχετε στο μυαλό σας να του φτιάχνετε διαφορετικό φαγητό κάθε μέρα ή να δοκιμάζετε συνταγές από κάποιο βιβλίο μαγειρικής, αλλά θυμηθείτε, ότι τα παιδιά είναι αρκετά ικανοποιημένα όταν τρώνε το ίδιο φαγητό κάθε μέρα.
Αν βρείτε κάποια φόρμουλα που να βολεύει το παιδί σας, τότε μην ανησυχείτε και πολύ. Μπορείτε να προσφέρετε ποικιλία και να γεμίζετε τα κενά στο σπίτι σας.

 

Copyright © 2018 Smile TV | Powered By Web Artistic - All Rights Reserved