Τι διατροφή πρέπει να ακολουθεί μια γυναίκα στην εγκυμοσύνη;

Τι διατροφή πρέπει να ακολουθεί μια γυναίκα στην εγκυμοσύνη;

Οι παράγοντες που επηρεάζουν την πορεία μιας εγκυμοσύνης είναι πολλοί και είναι ευρέως αποδεκτό, ότι αφενός η διατροφική κατάσταση της εγκύου, και αφετέρου η καλή βιολογική της κατάσταση, επιδρούν στην έκβαση της κύησης και στο βάρος του νεογνού, το οποίο σχετίζεται άμεσα με τη βρεφική θνησιμότητα.

 

-Η θρέψη του εμβρύου εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη διατροφή της εγκύου. Γυναίκες που στη διάρκεια της εγκυμοσύνης δεν παίρνουν αρκετή τροφή, γεννούν μωρά με μικρότερο βάρος.

-Η διατροφή πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα στο τελευταίο τρίμηνο της εγκυμοσύνης. Είναι η περίοδος που το έμβρυο μεγαλώνει με πολύ γρήγορο ρυθμό.


-Γενικά η γυναίκα πρέπει στη διάρκεια της εγκυμοσύνης να αυξήσει το βάρος της 9-10 κιλά. Αυτό ισχύει ακόμα και για την παχύσαρκη γυναίκα.

-Σε καμία περίπτωση η περίοδος της εγκυμοσύνης δεν προσφέρεται για δίαιτα. Το λανθασμένο κοινωνικό πρότυπο της κομψής εγκύου, που δυστυχώς ακόμα είναι μόδα στη χώρα μας, πρέπει να εγκαταλειφθεί όσο γίνεται πιο γρήγορα.


-Η έγκυος χρειάζεται πολύ λεύκωμα. Πρέπει να παίρνει κάθε μέρα 30 γρ περισσότερο απ’ ότι έπαιρνε πριν. Το μεγαλύτερο ποσοστό πρέπει να είναι ζωικής προέλευσης.


-Η εμβρυική ηλικία είναι η περίοδος που δομείται ο σκελετός του παιδιού, γι’ αυτό και αυξάνονται οι ημερήσιες ανάγκες της εγκύου σε ασβέστιο που ξεπερνούν το 1 γραμμάριο.

  • Τροφές πλούσιες σε ασβέστιο είναι το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα.

 

  • Οι καθημερινές ανάγκες της εγκύου σε ασβέστιο καλύπτονται με ένα κιλό γάλα ή 150 γρ σκληρού τυριού ( κασέρι, γραβιέρα, παρμεζάνα).

 

  • Ας σημειωθεί, ότι με αυτήν την ποσότητα γάλακτος ή τυριού, καλύπτονται συγχρόνως και οι πρόσθετες ανάγκες της εγκύου σε λεύκωμα.


-Αυξημένες επίσης είναι οι ανάγκες της εγκύου σε σίδηρο. Ο σίδηρος που περιέχουν οι τροφές δεν είναι αρκετός να τις καλύψει, γι’ αυτό η έγκυος πρέπει να παίρνει επιπρόσθετα σίδηρο, σαν φάρμακο, σύμφωνα με τις οδηγίες του γιατρού της.


-Η έγκυος δε χρειάζεται να παίρνει πρόσθετες βιταμίνες. Το σωστό ισορροπημένο διαιτολόγιο καλύπτει στο ακέραιο τις ανάγκες τις δικές της και του εμβρύου σε βιταμίνες.

 

-Η κατανομή των θερμίδων γενικά έχει ως εξής : 50% από Υδατάνθρακες, 20% από Πρωτεΐνες και 30% από λίπος.


-Συμπληρώματα βιταμίνης Α ή άλλων βιταμινών ή αμινοξέων πρέπει να αποφεύγονται, γιατί η αλόγιστη χρήση τους επιφέρει συγγενείς διαμαρτίες του προσώπου, των οφθαλμών, των ώτων και της υπερώας του εμβρύου.

 

-Αν ο γιατρός υποδείξει τη χρήση τους, τότε καλό είναι όλα να είναι σκευάσματα φαρμακευτικά, και όχι απ’ αυτά που κυκλοφορούν ευρέως διαδεδομένα ως φυτικής προέλευσης.


-Τα οινοπνευματώδη ποτά συνιστάται γενικά να αποφεύγονται, αφού υπάρχουν ενδείξεις ότι η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να συνδυάζεται με καθυστέρηση της ανάπτυξης του εμβρύου, αποβολές, γέννηση νεογνών μικρού βάρους, καθώς και με απορρύθμιση του σακχαρώδη διαβήτη της μητέρας ( υπογλυκαιμίες ).


-Το κάπνισμα επίσης πρέπει να αποφεύγεται, λόγω δυσμενών επιδράσεων τόσο στη μητέρα, όσο και στο έμβρυο.

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Κάπνισμα και εγκυμοσύνη : Όλα όσα θέλετε να ξέρετε ! ! !

Τσάι από βότανα στην εγκυμοσύνη : Πόσο ασφαλή είναι;;;

Αναψυκτικά και εγκυμοσύνη: Πως επιδρούν ζάχαρη και γλυκαντικά;

Καφές και εγκυμοσύνη : Επιτρέπεται; Αν ναι, σε ποια ποσότητα;

 

Copyright © 2018 Smile TV | Powered By Web Artistic - All Rights Reserved