Τι διατροφή πρέπει να ακολουθεί μια γυναίκα στην εγκυμοσύνη;

Οι παράγοντες που επηρεάζουν την πορεία μιας εγκυμοσύνης είναι πολλοί και είναι ευρέως αποδεκτό, ότι αφενός η διατροφική κατάσταση της εγκύου, και αφετέρου η καλή βιολογική της κατάσταση, επιδρούν στην έκβαση της κύησης και στο βάρος του νεογνού, το οποίο σχετίζεται άμεσα με τη βρεφική θνησιμότητα.

 

Η θρέψη του εμβρύου εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη διατροφή της εγκύου. Γυναίκες που στη διάρκεια της εγκυμοσύνης δεν παίρνουν αρκετή τροφή, γεννούν μωρά με μικρότερο βάρος.

Η διατροφή πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα στο τελευταίο τρίμηνο της εγκυμοσύνης. Είναι η περίοδος που το έμβρυο μεγαλώνει με πολύ γρήγορο ρυθμό.


Γενικά η γυναίκα πρέπει στη διάρκεια της εγκυμοσύνης να αυξήσει το βάρος της 9-10 κιλά. Αυτό ισχύει ακόμα και για την παχύσαρκη γυναίκα.

Σε καμία περίπτωση η περίοδος της εγκυμοσύνης δεν προσφέρεται για δίαιτα. Το λανθασμένο κοινωνικό πρότυπο της κομψής εγκύου, που δυστυχώς ακόμα είναι μόδα στη χώρα μας, πρέπει να εγκαταλειφθεί όσο γίνεται πιο γρήγορα.


Η έγκυος χρειάζεται πολύ λεύκωμα. Πρέπει να παίρνει κάθε μέρα 30 γρ περισσότερο απ’ ότι έπαιρνε πριν. Το μεγαλύτερο ποσοστό πρέπει να είναι ζωικής προέλευσης.


Η εμβρυική ηλικία είναι η περίοδος που δομείται ο σκελετός του παιδιού, γι’ αυτό και αυξάνονται οι ημερήσιες ανάγκες της εγκύου σε ασβέστιο που ξεπερνούν το 1 γραμμάριο.

Τροφές πλούσιες σε ασβέστιο είναι το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Οι καθημερινές ανάγκες της εγκύου σε ασβέστιο καλύπτονται με ένα κιλό γάλα ή 150 γρ σκληρού τυριού ( κασέρι, γραβιέρα, παρμεζάνα).

Ας σημειωθεί, ότι με αυτήν την ποσότητα γάλακτος ή τυριού, καλύπτονται συγχρόνως και οι πρόσθετες ανάγκες της εγκύου σε λεύκωμα.


Αυξημένες επίσης είναι οι ανάγκες της εγκύου σε σίδηρο. Ο σίδηρος που περιέχουν οι τροφές δεν είναι αρκετός να τις καλύψει, γι’ αυτό η έγκυος πρέπει να παίρνει επιπρόσθετα σίδηρο, σαν φάρμακο, σύμφωνα με τις οδηγίες του γιατρού της.


Η έγκυος δε χρειάζεται να παίρνει πρόσθετες βιταμίνες. Το σωστό ισορροπημένο διαιτολόγιο καλύπτει στο ακέραιο τις ανάγκες τις δικές της και του εμβρύου σε βιταμίνες.

Η κατανομή των θερμίδων γενικά έχει ως εξής : 50% από Υδατάνθρακες, 20% από Πρωτεΐνες και 30% από λίπος.


Συμπληρώματα βιταμίνης Α ή άλλων βιταμινών ή αμινοξέων πρέπει να αποφεύγονται, γιατί η αλόγιστη χρήση τους επιφέρει συγγενείς διαμαρτίες του προσώπου, των οφθαλμών, των ώτων και της υπερώας του εμβρύου.

Αν ο γιατρός υποδείξει τη χρήση τους, τότε καλό είναι όλα να είναι σκευάσματα φαρμακευτικά, και όχι απ’ αυτά που κυκλοφορούν ευρέως διαδεδομένα ως φυτικής προέλευσης.


Τα οινοπνευματώδη ποτά συνιστάται γενικά να αποφεύγονται, αφού υπάρχουν ενδείξεις ότι η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να συνδυάζεται με καθυστέρηση της ανάπτυξης του εμβρύου, αποβολές, γέννηση νεογνών μικρού βάρους, καθώς και με απορρύθμιση του σακχαρώδη διαβήτη της μητέρας ( υπογλυκαιμίες ).


Το κάπνισμα επίσης πρέπει να αποφεύγεται, λόγω δυσμενών επιδράσεων τόσο στη μητέρα, όσο και στο έμβρυο.

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Κάπνισμα και εγκυμοσύνη : Όλα όσα θέλετε να ξέρετε ! ! !

Τσάι από βότανα στην εγκυμοσύνη : Πόσο ασφαλή είναι;;;

Αναψυκτικά και εγκυμοσύνη: Πως επιδρούν ζάχαρη και γλυκαντικά;

Καφές και εγκυμοσύνη : Επιτρέπεται; Αν ναι, σε ποια ποσότητα;

 

Copyright © 2018 Smile TV | Powered By Web Artistic - All Rights Reserved