Πώς να ανακουφιστείτε από τα συμπτώματα της εγκυμοσύνης;

Έχετε αϋπνίες; Σας πονάει η μέση σας; Δεν αντέχετε την πρωινή αδιαθεσία; Σας προσφέρουμε εύκολες λύσεις για τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα της εγκυμοσύνης.

Η πρωινή αδιαθεσία, οι κράμπες, η καούρα, οι πονοκέφαλοι είναι ένα από τα πιο συχνά συμπτώματα που ταλαιπωρούν τις περισσότερες εγκύους. Ωστόσο, όσο προχωράει η εγκυμοσύνη και η κοιλίτσα σας μεγαλώνει, μια πληθώρα λιγότερο γνωστών (και εντελώς περίεργων) συμπτωμάτων εγκυμοσύνης θα κάνουν την εμφάνισή τους.

Αλλά μην ανησυχείτε πολύ. Όσο άβολες και να είναι αυτές οι καταστάσεις, οι περισσότερες στην πραγματικότητα υποδεικνύουν μια φυσιολογική και υγιή εγκυμοσύνη, επειδή «πυροδοτούνται» από την διαστελλόμενη μήτρα σας, ή από τις αλλαγές στις ορμόνες σας. Αλλά δεν χρειάζεται απλά να κάθεστε και να τα υπομένετε. Ευτυχώς, βρήκαμε ότι κάποιες αλλαγές στον τρόπο ζωής σας, μπορούν να σας απαλλάξουν από τα περισσότερα συμπτώματα. Ανακουφίστε αυτούς τους πόνους της εγκυμοσύνης από σήμερα κιόλας, με αυτές τις συμβουλές.

 

 

Πρωινή αδιαθεσία στην εγκυμοσύνη

Έχετε απομνημονεύσει το σχέδιο από τα πλακάκια σας στο πάτωμα του μπάνιου; Κανείς δεν ξέρει σίγουρα τι προκαλεί τη ναυτία στην διάρκεια της εγκυμοσύνης, (η οποία όπως θα έχετε ήδη καταλάβει μπορεί να χτυπήσει οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας και όχι μόνο το πρωί), αλλά πιθανόν να έχει σχέση με την προσαρμογή στις αρχικές ορμονικές αυξομειώσεις. Περίπου το 80% των γυναικών θα νιώσουν καλύτερα από το δεύτερο τρίμηνο και μετά.

Συμβουλές για την αντιμετώπιση της πρωινής αδιαθεσίας:

Μην αφήσετε τον εαυτό σας να πεινάσει πολύ. Προσπαθήστε να τσιμπήσετε κάτι ακόμα και πριν σηκωθείτε από το κρεβάτι (έχετε ένα μπολάκι με αλμυρά στο κομοδίνο σας δίπλα από το κρεβάτι).
Να τρώτε γλυκιά πιπερόριζα ή να παίρνετε δισκία πιπερόριζας. Πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι βοηθάει στην καταπολέμηση της αίσθησης ναυτίας.
Ρωτήστε τον γιατρό σας αν μπορείτε να πάρετε συμπλήρωμα Β6 – και αυτή η βιταμίνη έχει συσχετιστεί με την ανακούφιση από τη ναυτία.

 

 

   

Ευαίσθητο στήθος στην εγκυμοσύνη

Το στήθος σας μπορεί να είχε αρχίσει να πονάει ακόμα και πριν μάθετε ότι είστε έγκυος – είναι ένα από τα πιο πρώιμα συμπτώματα της εγκυμοσύνης για τις περισσότερες γυναίκες. Το ευαίσθητο στήθος προκαλείται από αυξημένη ποσότητα αίματος, άλλη μια παρενέργεια αυτών των αρχικών ορμονικών αυξομειώσεων. Η ευαισθησία συνήθως υποχωρεί στη μέση του δεύτερου τριμήνου.

Συμβουλές για πρησμένο στήθος στην εγκυμοσύνη 

Καλό θα ήταν να φοράτε ένα αθλητικό σουτιέν την ημέρα, ακόμα και κατά τη διάρκεια της νύχτας, αν ο πόνος είναι έντονος.
Αγοράστε νέα σουτιέν που θα προσαρμόζουν στο ολοένα και αυξανόμενο στήθος σας. Αν σκοπεύετε να θηλάσετε, μπορείτε να γλιτώσετε πολλά χρήματα αγοράζοντας σουτιέν ειδικά για τον θηλασμό, και φορώντας τα από τώρα.

 

 

 

 

Διακυμάνσεις στη διάθεση κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης

Αυτό το σύμπτωμα είναι πιθανόν πιο βασανιστικό για το σύντροφό σας, τη μαμά σας, ή για όποιον τύχει να είναι κοντά σας, όταν θα «σκάσει η βόμβα». Μπορείτε να κατηγορήσετε τις ορμόνες – και άλλα συμπτώματα όπως η ναυτία και οι πονοκέφαλοι.

Συμβουλές για την αλλαγή διάθεσης στην εγκυμοσύνη:

  • Ψάξτε τη ρίζα του προβλήματος: αν είστε πιο εκνευρισμένη όταν νιώθετε κούραση, στοχεύστε σε έναν πιο ξεκούραστο ύπνο.
  • Είστε αγχωμένες για τον τοκετό ή προσπαθείτε να προσαρμοστείτε στην ιδέα ότι θα γίνετε γονείς; Μιλήστε στο σύντροφό σας, μιας και το πιθανότερο είναι να μοιράζεστε τις ίδιες ανησυχίες.
    Μην υποτιμάτε τη δύναμη της άσκησης. Ακόμα και ένας σύντομος περίπατος μπορεί να απελευθερώσει ενδορφίνες που ανεβάζουν τη διάθεση, και προσφέρει ανακούφιση από το άγχος της δουλειάς.

 

 

 

Καούρα στην εγκυμοσύνη

Περίπου το 80% των γυναικών νιώθουν καούρα μετά τα γεύματα. Η ορμόνη προγεστερόνη, εξασθενεί τον μυ στο κάτω μέρος του οισοφάγου σας, κάνοντας πιο εύκολο το φαγητό να ανεβαίνει προς τα πάνω. Επιπλέον, στα επόμενα στάδια της εγκυμοσύνης σας, η μήτρα σας η οποία μεγαλώνει, πιέζει το στομάχι σας, κάνοντάς σας να νιώθετε έντονη καούρα.

 

καούρα στην εγκυμοσύνη: αντιμετώπιση

  • Ξεκινήστε τρώγοντας μικρότερα γεύματα, ειδικά το βράδυ. Και τελειώστε το τελευταίο σας γεύμα κάποιες ώρες πριν πέσετε για ύπνο, ώστε να κοιμηθείτε με ένα σχετικά άδειο στομάχι.
  • Μείνετε μακριά από τηγανιτά ή λιπαρά φαγητά. Κάνουν περισσότερη ώρα να χωνευτούν, και έτσι υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα να σας δημιουργήσουν καούρα.
  • Μπορείτε να χρησιμοποιήστε κάποιο αντιοξυδωτικό για να ηρεμήσετε την κοιλιά σας μετά τα γεύματα (βάλτε ένα κουτί στην τσάντα σας και στο αμάξι σας ώστε να τα έχετε πάντα πρόχειρα). Είναι ασφαλή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης – και μπορείτε και να τα εμπλουτίσετε με ασβέστιο.

 

 

  

Αυπνίες και έλλειψη ύπνου στην εγκυμοσύνη

Από το «δεν -είναι-δίκαιο» σχολείο της σκέψης, έρχεται αυτή η ειρωνεία για τις μέλλουσες μαμάδες: Ξέρετε ότι ο ύπνος θα είναι πολύ λιγότερος μόλις γεννηθεί το μωρό σας. Αλλά είναι επίσης αναπάντεχα δύσκολο να κοιμηθείτε καλά ενώ είστε έγκυος. Ας μετρήσουμε τους λόγους: ξυπνάτε για να πάτε τουαλέτα, έχετε καούρες, προσπαθείτε να προσαρμοστείτε στον πλάι σας για να κοιμηθείτε – μπορούμε να συνεχίσουμε να λέμε, και να λέμε.

 

έλλειψη ύπνου στην εγκυμοσύνη και αντιμετώπιση:

  • Αγοράστε ένα μαξιλάρι ειδικό για την εγκυμοσύνη – μπορεί πραγματικά να σας σώσει! 
  • Αποφύγετε να σας πάρει ο ύπνος με την τηλεόραση αναμμένη. Μπορεί στην πραγματικότητα να δραστηριοποιήσει το μυαλό σας και να σας κρατήσει ξύπνια. Άντ’ αυτού, διαβάστε ένα περιοδικό ή ένα βιβλίο με χαμηλό φωτισμό.
  • Αν δεν έχετε πρόβλημα καούρας, μασουλήστε ένα μικρό σνακ με υδατάνθρακες (carby snack) – όπως μπισκότα – πριν κοιμηθείτε. Μια πρόσφατη έρευνα ανακάλυψε ότι αυτό μπορεί να επιταχύνει τον γαλήνιο ύπνο, αυξάνοντας τη σεροτονίνη και την τριπτοφαΐνη (tryptophan), δυο χημικά που έχουν σχέση με την εκδήλωση του ύπνου.

 

 

 

Πονοκέφαλοι και εγκυμοσύνη

Ο πόνος στους κροτάφους σας είναι ακόμα μια παρενέργεια των άλλων αλλαγών του σώματός σας, όπως το να νιώθετε ναυτία στο πρώτο τρίμηνο και να πρήζονται τα άκρα σας.

Πονοκέφαλοι στην εγκυμοσύνη : αντιμετώπιση 

  • Αποτρέψτε τον πόνο, βάζοντας μια ζεστή πετσέτα στο πρόσωπό σας, για ημικρανίες, και μια παγωμένη στο πίσω μέρος του λαιμού σας για πονοκεφάλους έντασης.
  • Ξαπλώστε για έναν υπνάκο σε ένα σκοτεινό δωμάτιο, και κάντε μασάζ στους κροτάφους σας ώστε να κυκλοφορήσει το αίμα σε αυτή την περιοχή.
  • Μήπως ο υπαίτιος είναι το άδειο στομάχι; Φάτε ένα μικρό σνακ – αλλά προσέξτε για συγκεκριμένα φαγητά που εντείνουν τις ημικρανίες, όπως η σοκολάτα.

 

 

 

Κράμπες στα πόδια κατα την διάρκεια της εγκυμοσύνης


Περίπου το 30% με 50% των εγκύων βιώνουν αυτές τις ξαφνικές κράμπες κατά τη διάρκεια της νύχτας. Ο ακριβής λόγος δεν είναι γνωστός, αλλά ίσως οι μύες των ποδιών σας μπορεί να κουράζονται, μεταφέροντας το επιπλέον βάρος. Μια άλλη θεωρία είναι ότι μπορεί να έχετε συγκεκριμένες ανισορροπίες σε κάποιες ουσίες, όπως να μην έχετε αρκετό ασβέστιο, κάλιο, ή μαγνήσιο. (Οι ειδικοί πιστεύουν ότι αυτές οι ουσίες είναι που βοηθούν τους μύες να συσπώνται σωστά). Αλλά αν ο πόνος είναι έντονος και ξαφνικός – σαν να εκτείνεται ακτινοειδώς προς τα κάτω – μπορεί να είναι ισχιαλγία, η οποία προκαλείται από την μήτρα, που πιέζει τις άκρες των σπονδυλικών νεύρων.

Κράμπες στην εγκυμοσύνη : αντιμετώπιση 

  • Ένα γρήγορο μασάζ βοηθάει στην κυκλοφορία του αίματος, οπότε ζητήστε από τον σύντροφό σας να σας βοηθήσει.
  • Δοκιμάστε αυτή την κίνηση: σταθείτε με ένα πόδι απόσταση μπροστά από έναν τοίχο. Κρατώντας τις φτέρνες σας σταθερές στο πάτωμα, σύρτε αργά τα χέρια προς τα κάτω – δίνοντας ένα ωραίο και σε βάθος τέντωμα στις γάμπες σας
  • Υποψιάζεστε πως το πρόβλημα είναι η διατροφή σας; Μιλήστε στον γιατρό σας. Εκείνος θα μπορεί να προσδιορίσει αν κάποιο συμπλήρωμα είναι το κατάλληλο για εσάς.
  • Να ξέρετε ότι η ισχιαλγία θα αμβλυνθεί καθώς το μωρό θα κατεβαίνει πιο χαμηλά, αλλά στο ενδιάμεσο, δοκιμάστε ζεστά (όχι πολύ καυτά) μπάνια.

 

 

 

 

Πρησμένοι αστράγαλοι στην εγκυμοσύνη


Έχετε ξεχάσει πώς ήταν οι αστράγαλοί σας πριν μείνετε έγκυος; Το πρήξιμο στα χέρια και τα πόδια είναι ένα από τα συμπτώματα της εγκυμοσύνης. Τα υγρά τείνουν να συγκεντρώνονται στα πόδια κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, εξαιτίας του αυξημένου όγκου αίματος, και της πίεσης συγκεκριμένων φλεβών, που προκαλούνται από την ολοένα και αυξανόμενη μήτρα σας. Μετά το δεύτερο τρίμηνο ο γιατρός σας θα πρέπει να προσέχει για την προεκλαμψία (μια κατάσταση που επίσης χαρακτηρίζεται από υψηλή πίεση αίματος, αλλά κάποια φουσκώματα είναι συνήθως φυσιολογικά), αλλά ενημερώστε τον αν ανησυχείτε για το πρήξιμό σας.

 

Πρησμένοι αστράγαλοι και αντιμετώπιση:

Δυστυχώς δεν υπάρχουν πολλά που μπορείτε να κάνετε τώρα για να ανακουφιστείτε από το πρήξιμο, αλλά να είστε σίγουρη ότι μόλις γεννηθεί το μωρό, το πρήξιμο θα υποχωρήσει.

  • Βοηθήστε το αίμα να κυκλοφορήσει καλύτερα, σηκώνοντας ψηλά τα πόδια σας. Αν δουλεύετε και κάθεστε όλη μέρα σε γραφείο, αγοράστε ένα υποπόδιο.
  • Δοκιμάστε να κολυμπήσετε – είναι μια πολύ καλή μορφή άσκησης που σας κάνει να κινείστε χωρίς να πιέζετε επιπλέον τα άκρα του σώματός σας.

 

 

 

 

Κιρσοί και εγκυμοσύνη

Περιμένατε κάποιες ραγάδες, αλλά τι συμβαίνει με αυτές τις φλέβες στα πόδια σας; Καθώς μεγαλώνει η μήτρα σας, συμπιέζει τις μεγαλύτερες φλέβες των ποδιών σας, και έτσι το αίμα δεν κυκλοφορεί τόσο γρήγορα όσο πριν μείνετε έγκυος. Καθώς το υγρό συγκεντρώνεται στα αυτά τα αιμοφόρα αγγεία, μπορεί να τα κάνει να διασταλούν και να πάρουν αυτή τη σκούρα, φουσκωμένη εμφάνιση.

Κιρσοί στην εγκυμοσύνη : αντιμετώπιση

  • Ότι κάνετε και για τους πρησμένους αστραγάλους – κρατήστε ψηλά τα πόδια σας.

 

 

 

Αιμορροΐδες και δυσκοιλιότητα στην εγκυμοσύνη


Οι αιμορροΐδες είναι βασικά κιρσοί στην ορθική σας περιοχή, αλλά η δυσκοιλιότητα – άλλο ένα υπέροχο σύμπτωμα της εγκυμοσύνης – μπορεί να τις χειροτερέψει. Η δυσκοιλιότητα φαίνεται να χτυπάει τις έγκυες γυναίκες επειδή η ορμόνη προγεστερόνη επιβραδύνει την πεπτική οδό, έτσι το φαγητό δεν περνάει τόσο γρήγορα.
Συμβουλές:
Ίσως να το έχετε ξανακούσει αυτό, αλλά οι καλύτεροι τρόποι για να βελτιώσετε την πέψη, είναι να πίνετε πολύ νερό και να αυξήσετε την πρόσληψη φυτικών ινών.
Στοχεύστε σε αδιάλυτες φυτικές ίνες (όπως τα φυλλοειδή λαχανικά, τα σιτηρά και τα φρούτα μαζί με την φλούδα τους) – για παράδειγμα αλλάξτε την πορτοκαλάδα που πίνετε, με το φυσικό πορτοκάλι.
Για να ανακουφιστείτε από τις αιμορροΐδες, αγοράσετε κάποια ειδική κρέμα, για να καταπραΰνετε το πρήξιμο.

Η εγκυμοσύνη σίγουρα είναι μια δύσκολη περίοδος με πολλά συμπτώματα που προκαλούν δυσφορία και δυσκολίες στην έγκυο. Με λίγη υπομονή και κάποιες απλές τακτικές στην καθημερινότητά σας μπορείτε να νιώσετε καλύτερα και να αντιμετωπίσετε τις δυσκολίες της εγκυμοσύνης.

Copyright © 2018 Smile TV | Powered By Web Artistic - All Rights Reserved