Ασφαλείς διακοπές για εγκύους

Η εποχή που ταξίδι, διακοπές και εγκυμοσύνη ήταν έννοιες αντίθετες και συνεπώς ασυμβίβαστες έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Βέβαια, ακόμα και αν το καλοκαίρι έχει φτάσει για τα καλά, εσείς με την κοιλιά σας ήδη αρκετά φουσκωμένη, σκέφτεστε αν θα πρέπει να πάτε διακοπές και αν θα περάσετε καλά χωρίς να ταλαιπωρηθείτε!

 


Ακόμη και στην περίπτωση που η εγκυμοσύνη σας παρουσιάζει κάποια μικρό-προβλήματα ο γιατρός σας δύσκολα θα σας απαγορεύσει να ταξιδέψετε. Αρκεί βέβαια να έχετε πάρει τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης!
Διαβάστε λοιπόν τις συμβουλές που σας παραθέτουμε παρακάτω και… καλό σας ταξίδι!

 

Ταξίδια στην εγκυμοσύνη; Ποια είναι η ασφαλέστερη περίοδος για να ταξιδέψει μια έγκυος ;

Γενικά, η ασφαλέστερη περίοδος της εγκυμοσύνης για ταξίδια είναι το β’ τρίμηνο. Σε αυτή τη φάση έχει περάσει ο κίνδυνος αποβολής, δεν έχετε πια τις ενοχλήσεις του πρώτου τριμήνου (ναυτία, εμετούς) και ακόμα δεν έχετε μπει στο τρίτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης σας, όπου έχετε βαρύνει και υπάρχει ο φόβος πρόωρου τοκετού.

 

ΜΟΤΟ:Ταξίδια μπορούν να γίνονται μέχρι τον 6ο-7ο μήνα, ιδιαίτερα αν είναι σύντομα και άνετα και η εγκυμοσύνη δεν παρουσιάζει προβλήματα

 

Πότε πρέπει να αποφύγετε τα ταξίδια κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Όλα αυτά βέβαια με την προϋπόθεση ότι δεν αντιμετωπίζετε επιπλοκές και έχετε πρώτα συμβουλευτεί το γιατρό σας. Πάντως σε μία φυσιολογική εγκυμοσύνη δεν συντρέχει λόγος να ματαιωθεί ένα ταξίδι με αυτοκίνητο, τρένο, πλοίο ή αεροπλάνο.
Κυρίως κατά τους τελευταίους δύο μήνες είναι προτιμότερο ν’ αποφεύγονται τα μακρινά και κουραστικά ταξίδια και ιδιαίτερα οι αεροπορικές μετακινήσεις.

 

Βουνό ή θάλασσα;


Με πιο μεταφορικό μέσο θα μεταβείτε στο μέρος των διακοπών σας;

Όποια και αν είναι η επιλογή σας, σίγουρα θα περάσετε πολύ καλά! Το ζήτημα όμως είναι πώς θα φτάσετε στον προορισμό σας; Ποιο μεταφορικό μέσο θα προτιμήσετε;

 

Τι πρέπει να προσέξετε αν επιλέξετε να ταξιδέψετε αεροπορικώς κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης;

  • Πριν σχεδιάσετε το ταξίδι, συμβουλευτείτε το γιατρό σας για πιθανούς κινδύνους π.χ. μια έγκυος με διαβήτη ή με πολλαπλή κύηση καλό είναι να μην πετάξει με αεροπλάνο. 
  • Ένα αεροπορικό ταξίδι κατά τη διάρκεια των 6 τελευταίων εβδομάδων της κύησης, μπορεί να προκαλέσει πρόωρο τοκετό. 
  • Κάποιες αεροπορικές εταιρείες δεν σας επιτρέπουν να πετάξετε με αυτές, αν είστε περισσότερο από 35 εβδομάδες έγκυος. Επίσης, μπορεί να αρνηθούν να σας ασφαλίσουν. 
  • Όταν ταξιδεύετε, φροντίστε να ζητήσετε να καθίσετε σε μία θέση κοντά στις εξόδους κινδύνου, όπου υπάρχει πάντα αρκετός χώρος για να απλώσετε τα πόδια σας, ή εν πάση περιπτώσει, μια θέση στο διάδρομο, ώστε να μπορείτε να σηκώνεστε συχνά για να ξεμουδιάσετε και για να επισκέπτεστε την τουαλέτα. 
  • Να φοράτε πάντα τη ζώνη ασφαλείας κάτω από την κοιλιά σας, διότι δεν πρέπει να πιέζεται.
  • Να απλώνετε και να κινείτε τακτικά τα πόδια σας, για να βοηθάτε την καλή κυκλοφορία του αίματος. Κατά την εγκυμοσύνη ούτως ή άλλως τα άκρα της εγκύου είθισται να πρήζονται αρκετά, λόγω της κατακράτησης υγρών από τον οργανισμό.
  • Φροντίστε να καταναλώνετε αρκετά υγρά, για να μειώσετε τον κίνδυνο της αφυδάτωσης. 
  • Μην σηκώνεστε από τη θέση σας, όταν υπάρχουν αναταράξεις ή κενά αέρος. Μπορεί να χάσετε την ισορροπία σας, να πέσετε και να χτυπήσετε. 
  • Αν αισθανθείτε ζαλάδα ή δύσπνοια, ζητήστε από την αεροσυνοδό να σας δώσει οξυγόνο για να εισπνεύσετε.

 

Τι πρέπει να προσέξετε αν επιλέξετε να ταξιδέψετε οδικώς κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης;

  • Το κάθισμα σας να είναι τραβηγμένο όσο πιο πίσω γίνεται.
  • Βεβαιωθείτε ότι η ζώνη ασφαλείας είναι δεμένη σωστά, δηλαδή ανάμεσα από τους μαστούς και κάτω από την κοιλιά σας και φυσικά να είναι τοποθετημένη στο σωστό ύψος πάνω από το λαιμό. Προσέξτε τις διαβαθμίσεις και επιλέξτε την κατάλληλη ανάλογα με το ύψος σας.
  • Έχετε πάντα μαζί σας ένα μαξιλαράκι για να ξεκουράζετε τη μέση σας.
  • Σταματάτε τακτικά για ξεμούδιασμα και για επίσκεψη στην τουαλέτα.

 

Ποιες δραστηριότητες μπορεί να είναι επικίνδυνες για τις εγκύους;

Μερικά καλοκαιρινά σπορ και δραστηριότητες των διακοπών μπορεί να είναι επικίνδυνα τόσο για σας όσο και για το αγέννητο μωρό σας:

  • Το θαλάσσιο σκι → γιατί μπορεί να μπει νερό με πίεση στον κόλπο σας ή να πέσετε άτσαλα και να χτυπήσετε.
  • υποβρύχιο ψάρεμα και καταδύσεις → οι αλλαγές στην πίεσή σας, όταν καταδύστε σε μεγάλο βάθος μέσα στο νερό, μπορεί να βλάψουν το έμβρυο που κυοφορείτε.
  • Ορειβατικές δραστηριότητες → στα ψηλά βουνά με υψόμετρο άνω των 1000 μέτρων το επίπεδο οξυγόνου του αέρα είναι χαμηλό. Αυτό σημαίνει ότι αφαιρείται οξυγόνο και από το μωρό σας.
  • Η σάουνα και οι πισίνες με καυτό νερό αυξάνουν την πίεση σας πράγμα που μπορεί να προκαλέσει βλάβες στο μωράκι που έχετε στην κοιλιά σας.

 

 

 

Αλλοι κίνδυνοι που παραμονεύουν κατά τη διάρκεια των διακοπών σας!

Πρέπει να είστε πολύ προσεκτικές όταν ταξιδεύετε και στο διάστημα των διακοπών σας, ιδίως στο τι τρώτε και πίνετε. Μια δηλητηρίαση μπορεί να προκαλέσει από απλές καούρες και διάρροια μέχρι και επικίνδυνη μόλυνση στο μωρό σας ή ακόμα και αποβολή.

Τι πρέπει να αποφεύγετε στη διατροφή σας κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης;:

  • Την κατανάλωση τροφίμων που μένουν εκτεθειμένα στον αέρα και τα έντομα για αρκετή ώρα.
  • Προσοχή στα θαλασσινά! Αν και είναι ιδιαίτερα νόστιμα, χαλάνε πολύ εύκολα και προκαλούν δηλητηριάσεις.
  • Το ίδιο ισχύει και για τα μισοψημένα κρέατα, τα μαλακά τυριά και τα πατέ.
  • Να πλένετε καλά τα χέρια σας όπου πηγαίνετε και φυσικά όταν επισκέπτεστε τουαλέτες σε δημόσιους χώρους. Πρέπει να προσέχετε ιδιαίτερα διότι κατά την επίσκεψη σας σε αξιοθέατα, εκτός από πολλές όμορφες εικόνες μπορεί να «συλλέξετε» και αναρίθμητα μικρόβια!
  • Αν δεν είστε βέβαιες για την ποιότητα του νερού της βρύσης, πίνετε μόνο εμφιαλωμένο! Και ιδίως το καλοκαίρι πρέπει να πίνετε πολύ νερό για να μην πάθετε αφυδάτωση! Από την άλλη, καλό θα ήταν να αποφύγετε τον πάγο.
  • Μην παίρνετε φάρμακα, χωρίς να έχετε πρώτα συμβουλευτεί το γιατρό σας, ακόμα και αν πρόκειται για ένα απλό παυσίπονο, όπως για παράδειγμα για την διάρροια, ή τον πονοκέφαλο επειδή σας χτύπησε ο ήλιος.Μπορεί να είναι ακίνδυνα για τους άλλους αλλά όχι αναγκαστικά και για σας στην κατάσταση που είστε τώρα.
  • Περιορίστε το αλκοόλ ή καλύτερα μην πίνετε καθόλου! Μην αφήσετε την παρέα να σας παρασύρει… Το ίδιο ισχύει και για το κάπνισμα βέβαια!


ΜΟΤΟ:Ακόμα και τα πιο "αθώα" ή συνήθη φάρμακα πρέπει να λαμβάνονται μόνο με συμβουλή γιατρού.

 

Μερικές επιπλέον χρήσιμες συμβουλές για ταξίδια στην εγκυμοσύνη:

  • Μην κάνετε τώρα εκείνο το μακρινό ταξίδι στο εξωτερικό που σχεδιάζατε μαζί με το σύντροφό σας ,εδώ και καιρό. Αναβάλετέ το για λίγο ακόμα και επισκεφτείτε καλύτερα ένα μέρος πιο κοντινό ,όπου θα ξεκουραστείτε και θα χαλαρώσετε.
  • Πίνετε 1 λίτρο νερό κάθε 2 με 3 ώρες για να αποφύγετε την αφυδάτωση. 
  • Έχετε μαζί σας μερικά σνακ πλούσια σε φυτικές ίνες όπως μπισκότα βρώμης, σταφίδες, μήλα, καρότα και φρυγανιές ολικής αλέσεως.
  • Φοράτε φαρδιά, χαλαρά και ανοιχτόχρωμα ρούχα και άνετα παπούτσια, χωρίς κορδόνια κατά προτίμηση, για να μην χρειάζεται να σκύβετε κάθε φορά που θέλετε να τα φορέσετε ή να τα βγάλετε.
  • Αν πάρετε τις κατάλληλες προφυλάξεις και την άδεια του γιατρού σας, τότε μπορείτε άνετα να ετοιμάσετε τις βαλίτσες σας έχοντας το κεφάλι σας ήσυχο και να ξεκινήσετε τις διακοπές σας! Μόνο μην τις¨ κουβαλήσετε¨ εσείς οι ίδιες... Βάλτε τους άλλους να τις κουβαλήσουν για εσάς! Εσείς εξάλλου πρέπει να ξεκουραστείτε και να διασκεδάσετε!

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ :

Copyright © 2018 Smile TV | Powered By Web Artistic - All Rights Reserved