Αδυναμία στα πόδια και εγκυμοσύνη: πόνος και πρήξιμο; I Αίτια και αντιμετώπιση

Πρησμένα πόδια και εγκυμοσύνη


Το πρήξιμο των ποδιών είναι συνηθισμένο όταν είστε έγκυες ωστόσο μπορείτε με περιποίηση και φροντίδα να ανακουφίσετε τα πονεμένα πέλματά σας .


Κάθε ημέρα τα πόδια σας κάνουν περίπου 5.210 βήματα, αν και στις πιο πολυάσχολες ημέρες ο αριθμός μπορεί να ανέβει στα 10.000 βήματα. Παρόλα αυτά, τα πόδια είναι το πιο παραμελημένο σημείο του σώματός μας. Όταν είστε έγκυος το επιπλέον βάρος προσθέτει περισσότερη δουλειά στα πόδια σας. Είναι λοιπόν πολύ φυσικό που τόσες πολλές μέλλουσες μαμάδες νιώθουν την κούραση της ημέρας στα πόδια τους.

 

 

Πόδια και εγκυμοσύνη :


Οι αλλαγές στα πόδια είναι φυσιολογικές κατά την εγκυμοσύνη, και ίσως να έχετε ακούσει πολλές μαμάδες οι οποίες λένε ότι ανέβηκαν ένα νούμερο παπουτσιού – ή και περισσότερο – όταν περιμένανε το μωρό τους.

Υπάρχουν τρεις κύριοι λόγοι για τους οποίους η εγκυμοσύνη επηρεάζει τα πόδια σας:

 

1.Αύξηση βάρους :

Καθώς μεγαλώνει η κοιλίτσα σας, το κέντρο βάρους σας βγαίνει «εκτός πορείας». Η λεκάνη σας μετακινείται μπροστά και η καμπύλη στο κάτω μέρος της πλάτης σας γίνεται μεγαλύτερη.

Χάρη σε αυτές τις αλλαγές αναπτύσσεται και η λικνιστή βάδιση με μικρά βήματα που έχουν οι μέλλουσες μαμάδες, καθώς προσπαθούν να προσαρμοστούν στην κοιλίτσα που μεγαλώνει συνεχώς, χωρίς να πέσουν. Αυτή η αλλαγή στον τρόπο που περπατάτε σημαίνει ότι οι μύες στα πόδια και τις πατούσες χρησιμοποιούνται διαφορετικά.

 

 

2.Γιατί τα πρησμένα πόδια και οι αστραγάλοι αποτελούν συχνό σύμπτωμα της εγκυμοσύνης;

Το πρήξιμο στους αστραγάλους και τα πόδια είναι μια δυσάρεστη παρενέργεια της εγκυμοσύνης το οποίο συνήθως προκαλείται από τα βραδυκίνητα αιμοφόρα αγγεία. Αυτό σημαίνει ότι η κυκλοφορία του αίματος τείνει να είναι λιγότερο αποδοτική, οδηγώντας έτσι σε προβλήματα όπως οι πρησμένοι αστράγαλοι, οι κιρσοί και τα πονεμένα πόδια.

 

 

3.Ορμόνες :

Από τις πρώτες ημέρες της εγκυμοσύνης, το σώμα σας προετοιμάζεται για τη γέννα, παράγοντας μια ορμόνη η οποία χαλαρώνει και μαλακώνει τους συνδέσμους στον γεννητικό σωλήνα.

Δυστυχώς, το σώμα σας δεν μπορεί να επικεντρωθεί μόνο στη λεκάνη σας, έτσι αυτή η ορμόνη χαλαρώνει και τους συνδέσμους σε ολόκληρο το σώμα σας, συμπεριλαμβανομένου και των ποδιών σας.

Κάθε πόδι έχει 26 κόκκαλα τα οποία κρατιούνται στη θέση τους από 106 διαφορετικούς συνδέσμους οι οποίοι, καθώς χαλαρώνουν, μπορεί να προκαλέσουν την πτώση της καμάρας του ποδιού σας. Αυτές οι ορμόνες «ισιώνουν» και απλώνουν το πόδι από πλευρά σε πλευρά και κατά μήκος.

 

 

 

 

Πόνος στα πόδια κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης :

Όταν είστε έγκυος μπορεί κάποιες φορές να νιώθετε πως πονάει όλο το σώμα σας και όσον αφορά τα πόδια σας, φαίνεται ότι πονάνε το ίδιο, για να μην πούμε ακόμα και περισσότερο.

Πόνος – η αλλαγή στον τρόπο που τα πόδια σας μεταφέρουν το βάρος, ειδικά καθώς μεγαλώνει το μωρό σας, μπορεί να πιέσει περισσότερο τα πέλματα και το μπροστινό μέρος του ποδιού σας. Αυτό, μαζί με την χαλάρωση των συνδέσμων στο πόδι σας μπορεί να οδηγήσει σε πόνους είτε σε ολόκληρη την πατούσα, είτε σε μέρη της. 

 

 

Κοκκινίλα και φαγούρα στα πέλματα κατά την εγκυμοσύνη :

Είναι συνηθισμένο για τις έγκυες γυναίκες να δουν κοκκινίλες και να νιώσουν φαγούρα στα πέλματά τους. Αυτό οφείλεται στην αύξηση των ορμονών, όπως των οιστρογόνων.

 

 

Οίδημα στην εγκυμοσύνη:

Το πρήξιμο στα πόδια, ή η κατακράτηση υγρών, μπορεί να είναι πολύ άβολη, κάνοντας σας να νιώθετε το δέρμα σας πιο σφιχτό και να πάλλεται, καθώς επίσης και να νιώθετε πιο στενά και άβολα τα παπούτσια σας.

 

 

Σκληρό δέρμα :

Το σκληρό δέρμα στα πέλματα ή το μπροστινό μέρος των ποδιών προκαλείται από την πίεση. Όταν είστε έγκυος μεταφέρετε περισσότερο βάρος και δίνετε μεγαλύτερη πίεση στα πέλματά σας καθώς περπατάτε, έτσι είναι πιο πιθανό να σκληρύνει το δέρμα σε εκείνη την περιοχή.

 

 

Νύχια και μαλλιά στην εγκυμοσύνη:

Η εγκυμοσύνη μπορεί να κάνει θαύματα στο μεγάλωμα των νυχιών του χεριού σας και στο μήκος των μαλλιών σας, αλλά όσον αφορά τα νύχια των ποδιών σας, ίσως να μην θέλετε να μεγαλώνουν πολύ γρήγορα, ειδικά προς το τέλος της εγκυμοσύνης σας, όταν είναι πολύ δύσκολο να τα φτάσετε. Δυστυχώς, πολλά θρεπτικά συστατικά πάνε στο μωρό σας, και έτσι τα νύχια των ποδιών σας μπορεί να υποφέρουν και να γίνουν εύθραυστα και ίσως να αλλοιωθεί και ο χρωματισμός τους.

 

 

 

 

 

Πώς να φροντίσετε τα πόδια σας κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να ανακουφιστείτε και να αποτρέψετε τις ενοχλήσεις των ποδιών σας κατά την εγκυμοσύνη.

 

1.Στάση του σώματος και εγκυμοσύνη:

 Μια από τις κύριες αιτίες για τον πόνο των ποδιών κατά την εγκυμοσύνη προκαλείται από την αλλαγή στη στάση του σώματός σας. Θυμηθείτε τότε που ήσασταν μικρή και η μαμά σας, σας έλεγε συχνά να στέκεστε με όρθια την πλάτη – είχε δίκιο! Προσπαθήστε να κρατάτε πίσω τους ώμους σας και το στέρνο σας προς τα πάνω, ώστε να βοηθήσετε στη ρύθμιση της πίεσης που πηγαίνει στα πόδια σας.

 

 

2.Τι παπούτσια να φορέσω στην εγκυμοσύνη ;

Όταν περπατάμε, πατάμε πρώτα το πέλμα μας, έπειτα το μπροστινό μέρος του ποδιού και στο τέλος τα δάχτυλα. Το κάθε μας βήμα προσθέτει πίεση στα πέλματά μας, ισοδύναμη με τέσσερις φορές το βάρος μας, έτσι δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι πολλές μέλλουσες μαμάδες πονάνε στα πέλματά τους. Θα πρέπει λοιπόν:

 

  • Να αποφεύγετε τα ψηλά τακούνια επειδή προσθέτουν πίεση στο μπροστινό μέρος του ποδιού, με αποτέλεσμα να γέρνετε ακόμα πιο πίσω.

 

  • Να αποφεύγετε να φοράτε τελείως επίπεδα παπούτσια, όπως σανδάλια.

 

  • Τα παπούτσια σας θα πρέπει να αγκαλιάζουν σωστά το πόδι σας, προσφέροντας έτσι υποστήριξη.

 

  • Τα ιδανικά παπούτσια για μια έγκυο είναι ένα ζευγάρι καλά αθλητικά παπούτσια για τρέξιμο, κατασκευασμένα από υλικό που βοηθάει το πόδι να αναπνέει.

 

 

 

 

3.Υγιεινή των ποδιών στην εγκυμοσύνη:

Καθώς εξελίσσεται η εγκυμοσύνη σας, και δεν θα μπορείτε πλέον να βλέπετε τα πόδια σας, είναι αρκετά εύκολο να παραμελήσετε την υγιεινή τους.

Κάποια απλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε περιλαμβάνουν:

 

  • Να μην περπατάτε ξυπόλυτη, ώστε να αποτρέψετε τυχόν μικροτραυματισμούς.

 

  • Να έχετε κοντά τα νύχια σας ώστε να αποτρέψετε το σπάσιμο τους.

 

  • Ζητήστε από τον σύντροφό σας ή από κάποιον φίλο ή συγγενή σας να τρίβει τα πόδια σας με μια ενυδατική κρέμα ειδική για τα πόδια.

 

  • Δείτε κάποιον ειδικό γιατρό, ο οποίος θα ελέγχει την υγεία των ποδιών σας και θα μπορεί να εντοπίσει τυχόν προβλήματα.

 

 

 

4.Πεντικιούρ κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης:

Ένα επαγγελματικό πεντικιούρ μπορεί να κάνει θαύματα στα πονεμένα και κουρασμένα πόδια, ειδικά όταν δεν μπορείτε να τα φτάσετε από μόνη σας.

Να θυμάστε όμως:

 

  • Μην παραλείψετε να πείτε στο προσωπικό ότι είστε έγκυος (εκτός και αν φαίνεται!). Κάποιες θεραπείες, όπως αυτές με αρωματικά έλαια θα πρέπει να αποφεύγονται κατά την εγκυμοσύνη.

 

  • Προσπαθήστε να αποφύγετε το μανό των νυχιών, μιας και έρευνες έχουν δείξει ότι τα χημικά μπορεί να βλάψουν το μωρό. Αν πραγματικά θέλετε να βάψετε τα νύχια σας, περιορίστε τη χρήση του μανό σε συγκεκριμένες μόνο περιπτώσεις, μετά τη 12η εβδομάδα της κύησης όταν το μωρό σας θα είναι πλήρως ανεπτυγμένο.

 

  • Προσπαθήστε να αποφύγετε θεραπείες που κάνουν μασάζ ή πιέζουν κάποιες περιοχές του ποδιού, καθώς η πίεση κάποιων σημείων στο πόδι θα πρέπει να αποφεύγεται κατά την εγκυμοσύνη.

 

Μόλις πάρετε το μωράκι σας στην αγκαλιά σας θα δείτε ότι τα άλλοτε πρησμένα πόδια σας θα επιστρέψουν στο κανονικό τους μέγεθος. Το να φροντίσετε τα πόδια σας θα σας βοηθήσει πολύ, ειδικά στους τελευταίους μήνες της εγκυμοσύνης σας. Το να κάνετε κάτι για τον πόνο, θα σας κάνει να νιώσετε ότι έχετε και πάλι τον έλεγχο.

 

Copyright © 2018 Smile TV | Powered By Web Artistic - All Rights Reserved