Φόβος τοκετού ή τοκοφοβία : Αντιμετωπίστε τον εγκαίρως!

Φόβος τοκετού ή τοκοφοβία : Αντιμετωπίστε τον εγκαίρως!

Ο φόβος του τοκετού. Μπορούμε να τον αντιμετωπίσουμε;

 

 

«Τι θα γίνει αν δεν προλάβω να πάω στο νοσοκομείο;»

« Τι θα γίνει αν δεν είναι εκεί ο γιατρός μου;»

« Τι θα γίνει αν δεν αντέχω τους πόνους;»

« Τι θα γίνει αν υπάρχει επιπλοκή;»

 

 

Όσο πλησιάζουν οι μέρες για τη γέννηση του μωρού, η ανησυχία της μέλλουσας μητέρας εντείνεται για τον επικείμενο τοκετό. Ειδικοί λένε, ότι οι περισσότερες καινούριες μητέρες- αλλά ακόμα και εκείνες που έχουν την εμπειρία της γέννας- μπορεί να φοβούνται ακόμα περισσότερο, όσο πλησιάζουν οι μέρες για να γεννήσουν.

 

Αν η πρώτη εγκυμοσύνη ήταν εύκολη, ανησυχείς πως η δεύτερη θα είναι δύσκολη. Αν η πρώτη ήταν δύσκολη, είσαι τρομοκρατημένη πως θα γίνει το ίδιο και για δεύτερη φορά. Και αν δεν το έχεις ξανακάνει, η φαντασία σου μπορεί απλά να ξεπεράσει τα όρια, καθώς σκέφτεσαι κάθε πιθανό άσχημο σενάριο.

 


Ακόμα και η πιο ήρεμη ανερχόμενη μητέρα, θα νιώσει κάποιο άγχος, όταν ο τοκετός και η γέννα περνούν από το κεφάλαιο ενός βιβλίου στην πραγματική ζωή. Είναι λίγο ο ενθουσιασμός, λίγο η ανυπομονησία, λίγο ο φόβος για το άγνωστο.

 

Είναι όμως και η ώρα που κάποιες ρεαλιστικές ανησυχίες έρχονται προς αντιμετώπιση. Αν πιστεύετε ότι μπορείτε να ελέγξετε αυτούς τους φόβους, δημιουργώντας ένα λεπτομερές πλάνο για τη γέννα, δεν είναι η καλύτερη προσέγγιση για να μειώσετε το φόβο σας.

 

Το μόνο άτομο που μπορεί να ελέγξει τα πράγματα τη μέρα της γέννας είναι το μωρό σας, με λίγη βοήθεια από τη μητέρα φύση.

 

 

 

Αντιμετωπίζοντας τους φόβους του τοκετού

 


Κάθε γυναίκα έχει διαφορετικές ανησυχίες όσον αφορά τον τοκετό. Οι ειδικοί όμως λένε, πως υπάρχουν κάποιες κοινές ανησυχίες, σχεδόν σε κάθε γυναίκα, επηρεάζοντας και τις καινούριες και τις έμπειρες μητέρες.

 

  
Φόβος τοκετού νο1 : o πόνος στον τοκετό


Κάθε γυναίκα που έχει ακούσει για « μια ιστορία πόνου στη γέννα»- ακόμα και που δεν έχει ακούσει- δεν μπορεί να κάνει κάτι άλλο, εκτός από το να ανησυχεί για τον πόνο που συνδέεται με τη γέννα.

 

Οι ειδικοί λένε, πως ακόμα κι αν είστε λίγο τρομαγμένη για το πώς θα αντιδράσετε, μιλήστε στον γιατρό σας για τις επιλογές φαρμακευτικής αγωγής, πριν από τη μέρα του τοκετού.
Μπορείτε να κάνετε επισκληρίδιο ή κάποια άλλη αναισθησία για να μην υποφέρετε. Τα φάρμακα που χρησιμοποιούν για τον πόνο είναι ασφαλή για σας και το μωρό σας.

 

Επίσης, οι αναπνοές μπορούν να βοηθήσουν στον έλεγχο του πόνου, ειδικά αν φτάσετε στο νοσοκομείο αργά για επισκληρίδιο. Αυτό όμως δεν μαθαίνεται εκείνη την ώρα. Πρέπει να προετοιμαστείτε από πριν, κάνοντας ειδικά μαθήματα για αναπνοές στον τοκετό. Επίσης μια ομάδα υποστήριξης που μπορεί να είναι μια νοσοκόμα, κάποιος συγγενής ή μια μαία, που θα είναι δίπλα σας, συνέχεια, βοηθάει πολύ.

 

 

 

 

Φόβος τοκετού νο 2 : Eπισκληρίδιος αναλγησία

 

Αν και είναι παρήγορο να ξέρετε ότι η επισκληρίδιος αναλγησία είναι διαθέσιμη, μπορεί να είναι και λόγος άγχους για πολλές γυναίκες.Ο φόβος της διαδικασίας, όπως και των παρενεργειών κάνουν τις γυναίκες να αποφεύγουν τα φάρμακα τελείως. Οι γιατροί όμως λένε, πως δεν χρειάζεται να φοβάστε. Ο κίνδυνος για παρενέργειες είναι μηδαμινός.

 

 

 

 

Φόβος τοκετού νο 3  : Η καισαρική τομή


Οι περισσότερες γυναίκες φοβούνται την καισαρική τομή, για τους πόνους μετά τη γέννα , για το χρόνο που χρειάζονται για να αναρρώσουν και για τους κινδύνους της τομής. Αν ρωτήσετε το γιατρό σας και σας πει ότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος εκτός από καισαρική, εμπιστευτείτε τον. Ο κίνδυνος της καισαρικής είναι πολύ χαμηλός. Είναι πιο πιθανό να έχετε περισσότερα προβλήματα αν προσπαθήσετε να γεννήσετε φυσιολογικά.

 

 

 

 

Φόβος τοκετού νο 4 :  να μην φτάσετε έγκαιρα στο νοσοκομείο 

 

Έχουμε ακούσει ιστορίες μωρών που γεννήθηκαν στο πίσω κάθισμα των ταξί ή κάπου αλλού. Στην πραγματικότητα όμως, ο τοκετός σπάνια προχωράει τόσο γρήγορα (ειδικά στις καινούριες μητέρες) ώστε να γίνει κάτι τέτοιο.

 

Η αλήθεια είναι πως ο τοκετός θα είναι πιθανότατα πολύ μακρύτερος απ’ ότι περιμένατε, και η πιθανότητα να γεννηθεί το μωρό πριν φτάσετε στο νοσοκομείο είναι σχεδόν απίθανη.Καλό θα είναι όμως να γνωρίζετε πότε αρχίζουν τα πραγματικά σημάδια του τοκετού, ώστε να ξέρετε πότε να φύγετε.

Να έχετε έτοιμη τη βαλίτσα σας 2-3 εβδομάδες πριν και να έχετε οργανώσει τον τρόπο με τον οποίο θα φύγετε για το νοσοκομείο (μέρα ή νύχτα). Αν έχετε κι άλλα παιδιά, σιγουρευτείτε ότι έχετε κάποιον να ειδοποιήσετε για να τα κρατήσει όταν φύγετε.

 

 

 

 

Φόβος τοκετού νο 5 : ο γιατρός σας δεν θα έρθει

Ηρεμήστε- ποτέ δεν είστε μόνη σας. Οι ειδικοί λένε πως οι γιατροί μένουν πιο κοντά στο νοσοκομείο απ’ ότι εσείς, κι έτσι δεν υπάρχει περίπτωση να μην έρθουν στην ώρα τους. Ακόμα κι αν ο γιατρός σας αργήσει στην κίνηση, υπάρχουν τόσοι ειδικοί στο νοσοκομείο, νοσοκόμες και άλλοι γιατροί.Λοιπόν είστε σ’ ένα ασφαλές περιβάλλον και κάποιοι θα σας φροντίσουν.

 

 

 

 

Φόβος τοκετού νο 6 : να χάσετε τον έλεγχο 

Αν είστε άτομο που ελέγχει τα πάντα, η γέννα είναι μια από τις εκτός ελέγχου καταστάσεις. Θυμηθείτε πως οι γιατροί και οι νοσοκόμες, έχουν δει κι έχουν ακούσει σχεδόν τα πάντα και τίποτα απ’ ότι κάνετε δεν θα τους εκπλήξει ή θα τους αηδιάσει.

 

 

 

 

Φόβος τοκετού νο 7 : να μη είναι υγιές το μωρό 

Θυμηθείτε πως η πλειονότητα των μωρών που γεννιούνται δεν έχει πρόβλημα. Η γενετικές ανωμαλίες είναι σπάνιες. Πάνω από το 97% των μωρών γεννιούνται υγιή.

 

 

 

 

Πέντε τρόποι για να καταπολεμήσετε το φόβο που σας προκαλεί η ιδέα του τοκετού:

 

  • Αποφύγετε τις τρομακτικές ιστορίες. Μην παρακολουθείτε δραματικές σειρές με τοκετούς στην τηλεόραση και πείτε στους γνωστούς σας να μη σας λένε τις αρνητικές εμπειρίες τους.

 

  • Βρείτε τα γεγονότα. Μάθετε για το φυσιολογικό τοκετό και για τους πραγματικούς κινδύνους.

 

  • Αν έχετε ιστορικό κατάθλιψης, άγχους ή κακοποίησης, ειδικά σεξουαλικής, μιλήστε με κάποιον ειδικό.

 

  • Μάθετε να χαλαρώνετε. Ο διαλογισμός, οι αναπνοές, η γιόγκα κλπ. μπορούν να βοηθήσουν όπως και τα μεγάλα σε διάρκεια μπάνια και οι ήρεμοι περίπατοι.

 

  • Ζητήστε υποστήριξη. Πείτε στους άλλους πώς αισθάνεστε, και περάστε χρόνο με άτομα που σας υποστηρίζουν και σας βοηθούν να είστε δυνατές και να έχετε αυτοπεποίθηση.

 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ :

 

 

Copyright © 2018 Smile TV | Powered By Web Artistic - All Rights Reserved