Στα γονίδια το πρώτο «διαβατήριο» για εισαγωγή ενός νέου στο πανεπιστήμιο

Στα γονίδια το πρώτο «διαβατήριο» για εισαγωγή ενός νέου στο πανεπιστήμιο

Και να που η γενετική έρχεται και πάλι να κάνει το θαύμα της και να δώσει ερμηνεία ακόμη και στην εισαγωγή ενός μαθητή στην ανώτερη εκπαίδευση.

Αυτή τη φορά, νέα βρετανική επιστημονική μελέτη, καταδεικνύει πως τα γονίδια φαίνεται να επηρεάζουν ένα παιδί για το αν θα επιλέξει να συνεχίσει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά και στο ποια πανεπιστημιακή σχολή θα διαλέξει, στο αν θα τα καταφέρει τελικά καθώς στο πόσο καλά θα τα πάει στη διάρκεια φοίτησής του.

Συγκεκριμένα επιστήμονες του King's College του πανεπιστημίου του Λονδίνου, μελέτησαν στοιχεία για 3.000 ζεύγη διδύμων, προκειμένου να εντοπίσουν εάν υπάρχει γενετικό υπόβαθρο στην απόφαση και στην ικανότητα ενός μαθητή να μπει στο πανεπιστήμιο.

Οι ίδιοι κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι παρόλο που οι περιβαλλοντικοί και κοινωνικοί παράγοντες δεν είναι αμελητέοι, ο γενετικός παράγοντας παίζει επίσης σημαντικό ρόλο.

 


Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Έμιλι Σμιθ Γούλι, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Scientific Reports», σύμφωνα με τις βρετανικές «Ιντιπέντεντ» και «Τέλεγκραφ» και το "New Scientist", βρήκαν ότι το 57% των διαφορών μεταξύ των μαθητών στις εισαγωγικές εξετάσεις και το 46% των διαφορών μεταξύ των φοιτητών στις πανεπιστημιακές εξετάσεις σχετίζονται με τα γονίδια.

 

Η ίδια η επιλογή ενός μαθητή αν θα πάει στο πανεπιστήμιο ή όχι, φαίνεται να επηρεάζεται σε ποσοστό περίπου 50% από το DNA του.

 

Οι λοιπές διαφορές στις επιδόσεις αποδίδονται σε άλλους παράγοντες (εισόδημα και οικονομική κατάσταση οικογένειας μαθητή, ποιότητα προηγούμενης εκπαίδευσης, υποστήριξη από γονείς και φίλους κλπ)


«Δεν νομίζω ότι πραγματικά θα περίμενε οποιοσδήποτε ότι δεν υπάρχει μια γενετική επιρροή, όσον αφορά την επιτυχία στο πανεπιστήμιο, με δεδομένο ότι η εκπαιδευτική επίδοση, η νοημοσύνη, η προσωπικότητα και άλλα χαρακτηριστικά έχουν μια κληρονομική διάσταση», δήλωσε ο γενετιστής δρ Ντέηβιντ Χιλ του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου.


Το ερώτημα βέβαια παραμένει για το αν θα μπορούσε κάποιος να προβλέψει σίγουρα στο μέλλον εάν ένα παιδί θα πάει σε ένα πανεπιστήμιο και μάλιστα σε ένα καλό πανεπιστήμιο υψηλών προδιαγραφών.

 

Οι ειδικοί υποστηρίζουν πως δύσκολα θα συνέβαινε κάτι τέτοιο, καθώς η μελέτη των διδύμων δεν ήταν σε θέση να συσχετίσει τις επιδόσεις των μαθητών και φοιτητών με συγκεκριμένα γονίδια.

Συνεπώς δεν υπάρχει η δυνατότητα, προς το παρόν τουλάχιστον, να αναπτυχθεί ένα γενετικό τεστ με προγνωστική ικανότητα για το πώς θα τα πάει ένα παιδί στο πανεπιστήμιο.

 

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

 

Copyright © 2018 Smile TV | Powered By Web Artistic - All Rights Reserved