Πόνος στην πλάτη και εγκυμοσύνη: Αιτίες,πρόληψη,αντιμετώπιση

Πόνος στην πλάτη και εγκυμοσύνη: Αιτίες,πρόληψη,αντιμετώπιση

Σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Οικογενειακών Ιατρών (AAFP), ο πόνος χαμηλά στην πλάτη κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης είναι ο πέμπτος πιο συχνός λόγος επισκέψεων στον γιατρό.

 

Οι περισσότερες γυναίκες που είναι έγκυες αντιμετωπίζουν κάποιο βαθμό οσφυαλγίας.

Βέβαια,οι γυναίκες που είχαν προηγούμενα προβλήματα με την πλάτη τους ή είναι υπέρβαρες βρίσκονται σε υψηλότερο κίνδυνο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

 


Υπάρχουν διάφορες αιτίες του πόνου στην πλάτη κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Αυτά οφείλονται σε αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα σας.

 

Πίεση στους μύες της πλάτης

Καθώς το μωρό σας μεγαλώνει, η μήτρα σας επεκτείνεται και γίνεται βαρύτερη. Αυτό δίνει επιπλέον βάρος στους μυς της πλάτης σας. Μπορεί να βρεθείτε να κλίνει προς τα πίσω ή να καμπυλώνει τη χαμηλή πλάτη σας. Η πίεση μπορεί να οδηγήσει σε πόνο στην πλάτη ή δυσκαμψία.

 

Αδύναμοι μύες του στομάχου

Το αυξανόμενο μωρό σας ασκεί επίσης πίεση στους μύες του στομάχου σας. Αυτό μπορεί να τους αναγκάσει να τεντώσουν και να αποδυναμωθούν. Οι μύες του στομάχου και της πλάτης συνδέονται. Οι οπίσθιοι μύες σας πρέπει να εργάζονται σκληρότερα για να αντισταθμίσουν την κοιλιά σας.

 

Κακή στάση σώματος

Η εγκυμοσύνη μπορεί να μεταβάλει το κέντρο βάρους σας. Ο τρόπος που μετακινείστε, κάθεστε και στέκεστε μπορεί να προκαλέσει πόνο στην πλάτη σας αλλά και σε άλλα μέρη του σώματός σας. Ένα πειραγμένο νεύρο λόγω κακής στάσης μπορεί επίσης να προκαλέσει πόνο.

 

Ορμόνες εγκυμοσύνης

Πολλές ορμόνες αλλάζουν όταν είστε έγκυος για διάφορους λόγους.

Κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης ,η ορμόνη Ρελαξίνη, προκαλεί την διαστολή και χαλάρωση της λεκάνης , ώστε να προσαρμόζεται στις σωματικές αλλαγές της εγκύου και να προετοιμάσει το σώμα της για την ώρα του τοκετού.

Το πρόβλημα είναι ότι αυτή η χαλάρωση μπορεί να προκαλέσει δυσκολίες στην έγκυο και να οδηγήσει σε πόνο στην πλάτη.

 

Στρες

Το άγχος και η αυξημένη ένταση μπορούν να κάνουν τους μυς της πλάτης σφιχτούς και άκαμπτους.

 

 

 

Για να βοηθήσετε στην πρόληψη του πόνου στην πλάτη,

 

1.Πρέπει να έχετε επίγνωση του πώς κάθεστε, στέκεστε, κοιμάστε και μετακινείστε.
Καθίστε με τρόπο που να στηρίζεται η πλάτη σας. Επιλέξτε μια εργονομική καρέκλα ώστε να μιμείται την καμπυλότητα της σπονδυλικής σας στήλης και έτσι να στηρίζεται σωστά τόσο η μέση, όσο και το πάνω μέρος του κορμού. Εναλλακτικά, τοποθετήστε ένα μαξιλάρι χαμηλά, πίσω από την πλάτη σας.

 

2.Δοκιμάστε να στηρίξετε τα πόδια σας προς τα πάνω για να αυξήσετε τη ροή του αίματος και να αποφορτιστεί η ένταση από το πάνω μέρος.

 


3.Κρατάτε την πλάτη σας ίσια.
Προσπαθήστε να κρατήσετε την πλάτη σας ευθυγραμμισμένη με το κάτω μέρος και τα πόδια σας αντί να καμπουριάζετε.

 

4.Μην κάθεστε ή παραμένετε στην ίδια θέση για μεγάλο χρονικό διάστημα γιατί μπορεί να πιαστεί κάποιο νεύρο.

 


5.Φορέστε παπούτσια που είναι άνετα και παρέχουν υποστήριξη σε ολόκληρο το σώμα σας.

Μπορεί να σας βοηθήσει αν χρησιμοποιήσετε ένθετα υποστήριξης καμάρας. Αποφύγετε τα παπούτσια με τα τακούνια που μπορεί να σας χτυπήσουν και να σας κάνουν να χάσετε την ισορροπία σας.

 


6.Κοιμηθείτε με ένα στρώμα που δεν είναι πολύ μαλακό και προσφέρει υποστήριξη.

Όταν είστε έγκυος, είναι καλύτερο να κοιμάστε στο πλάι.Μπορείτε να τοποθετήσετε μαξιλάρια κάτω από το στομάχι και ανάμεσα στα πόδια σας για πρόσθετη στήριξη.

Αποφύγετε να κοιμάστε ανάσκελα. Αυτό μπορεί να ασκήσει πίεση στη μήτρα σας και να διακόψει τη ροή αίματος στο μωρό σας.

 


7.Μην στρίβετε ή κάνετε ξαφνικές κινήσεις που θα μπορούσαν να σας τεντώσουν την πλάτη ή τους μύες του στομάχου.

 


8.Μην σηκώνετε τα πράγματα κάμπτοντας προς τα εμπρός.

Αντ 'αυτού, κρατήστε την πλάτη σας ευθεία και σκύψτε χρησιμοποιώντας τα πόδια σας αντί για την πλάτη σας. Προσέξτε να μην σηκώσετε ή πάρετε υπερβολικά μεγάλο βάρος και απότομα.

 


9.Κάνε σωματική άσκηση.
Αυτό θα σας βοηθήσει να ενισχύσετε τους μύες της πλάτης και του στομαχιού σας και να βελτιώσετε τη στάση σας.


Συζητήστε με το γιατρό σας για το είδος των ασκήσεων που είναι ασφαλής για εσάς. Το περπάτημα και η κολύμβηση συνήθως ενδείκνυνται στην περίπτωση σας.


Αν ήσαστε πολύ δραστήριες πριν από την εγκυμοσύνη, μπορεί να είστε σε θέση να κάνετε περισσότερα.

 

 


Εάν έχετε πόνο στην πλάτη, αυτές οι συμβουλές μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση του πόνου και της ακαμψίας.

 

  • Εφαρμόστε ζεστές ή κρύες κομπρέσες στην πλάτη σας. Αποφύγετε να κάνετε ακραίες θερμοκρασίες στο στομάχι σας.

 

  • Πάρτε παρακεταμόλη

 

  • Βρείτε τρόπους για την ανακούφιση του στρες. Μάθετε ασκήσεις αναπνοής ή κάνετε μαθήματα γιόγκα.

 

  • Κάντε ένα προγεννητικό μασάζ από έναν πιστοποιημένο θεραπευτή.

 

  • Ρωτήστε το γιατρό σας σχετικά με την εναλλακτική ιατρική. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει βελονισμό ή χειροπρακτικές μεθόδους.
Copyright © 2018 Smile TV | Powered By Web Artistic - All Rights Reserved